زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۶ آبان ۲۰, شنبه

مراسم یادبود سیزدهمین سالگرد درگذشت رهبر تاریخی فلسطین یاسر عرفات‎




سیزدهمین سالگرد درگذشت رهبر تاریخی فلسطین یاسر عرفات
در آستانه فرا رسیدن سیزدهمین سالگرد درگذشت یاسر عرفات رهبر تاریخی فلسطین، شهروندان فلسطینی از سراسر شهر رام‌الله با در دست داشتن تصاویر محمود عباس، رئیس دولت کنونی و پرچمهای فلسطین به سوی آرامگاه وی راهپیمایی کردند.
آناتولی ۱۸آبان ۹۶ افزود محمود العالول، معاون جنبش فتح طی سخنانی در این مراسم عرفات را «یک رهبر استثنایی» خوانده و اظهار داشت: او منبع الهام همگان در سراسر جهان برای جنبشهای آزادی خواهانه بود.
وی در ادامه گفت: عرفات خواستار تشکیل دولت فلسطین مستقل در مرزهای 1967 که پایتخت آن قدس شرقی باشد، بود ما نیز راه او را ادامه خواهیم داد.
ناصر قدوه، عضو کمیته مرکزی سازمان آزادیبخش فلسطین نیز اسراییل را مسبب مرگ عرفات دانست. وی دو روز پیش نیز طی یک نشست رسانه‌یی اعلام کرد: مدارک مستندی دال بر این‌که اسراییل مسئول مرگ عرفات است، در دست داریم.
گفتنی است عرفات در سن 75سالگی در یازدهم نوامبر 2004 در بیمارستان نظامی پریسی محل درمانش در منطقه کلامار پاریس درگذشت.

بیشتر بخوانید:‌
آنتونیو گوترز: آرزوی دیدن دو کشور مستقل فلسطین و اسراییل را دارم
آنتونیو گوترز دبیرکل ملل‌متحد می‌گوید:‌ من یک آرزو دارم، آرزوی دیدن دو کشور فلسطین و اسراییل در سرزمین مقدس.
روز 9شهریور 96 تلویزیون فرانس 24گزارش داد:
آنتونیو گوترز مجدداً می‌گوید او و سازمان ملل از راه‌حل دوکشوری حمایت می‌کنند. اما خبرنگار ما گزارش می‌کند مشکلی که روند صلح را سه سال پیش متوقف کرد هنوز راهی بسیار در پیش دارد تا حل شود.
گوترز که بر سر مزار یاسر عرفات رهبر فقید فلسطینیان ایستاده بود از انگیزه خود برای پیشبرد روند صلح سخن گفت. او گفت هیچ طرح جایگزینی نمی‌تواند برای راه‌حل دوکشوری متصور باشد.
آنتونیو گوترز: «من یک آرزو دارم، آرزوی این‌که در سرزمین مقدس، دو کشور فلسطین و اسراییل را ببینم که باهم در صلح و امنیت و به‌رسمیت شناختن هم زندگی می‌کنند و اجازه چنین درد و رنجی را دیگر ندهند».
راه‌حل دوکشوری اساس دیپلوماسی بین‌المللی از اوایل دهه 1990بوده است. اما در سال‌های اخیر بسا غیرقابل دسترس بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر