زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۶ آذر ۹, پنجشنبه

مجاهد شهید خیریه(سیمین) صفایی- از شهیدان قتل عام۶۷- خوزستان

مجاهد شهید خیریه(سیمین) صفایی- از شهیدان قتل عام۶۷- خوزستان



نام ونام خانوادگی: خیریه (سیمین ) صفایی
تولد:۱۳۳۶
محل تولد: آبادان
شهادت: قتل عام زندانیان سیاسی ۱۳۶۷
 محل شهادت -نحوه شهادت: اوین- تیرباران
خیریه (سیمین) صفایی، در سوم آبان ماه ۱۳۳۶ در آبادان بدنیا آمد. دیپلم دبیرستان خود را در سال ۱۳۵۵ در آبادان گرفت و با ادامه تحصیل و گذراندن دوره کارآموزی معلمی، مشغول بکار شد. با شروع جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۵۹ او بهمراه صدها هزار خانواده ایرانی، راهی تهران و خوابگاه مهاجرین جنگی گردید. از آنجا که انسانی دردمند و دلسوز مردم زحمتکش بود، بعنوان آموزگار در یکی از روستاهای اطراف یافت آباد به تدریس مشغول شد. با ایجاد شرایط جدید در زندگی، و فشار و اختناق روز افزون رژیم آخوندی، بیشتر از گذشته با مجاهدین خلق آشنا شد و به فعالیتهای سیاسی و ضد ارتجاعی پرداخت. او در خوابگاه مهاجرین جنگی به همراه دوستان و همفکران خود گروه مطالعاتی تشکیل داد. اما دیری نپایید که حمله و هجوم باندهای سیاه رژیم به اماکن مختلف وسعت گرفت و سیمین نیز همراه خیل جوانان همدوره خود، در پاییز سال ۶۰ دستگیر و روانه بند ۲۰۹ اوین گردید. پس از طی دوران سخت بازجویی، در یک دادگاه چند دقیقه ای به جرم هواداری از مجاهدین خلق به ۷ سال حبس محکوم شد که قاعدتآ در تابستان سال ۶۷ باید آزاد می شد… در یکی از آخرین ملاقاتهایش به مادر بسیار عزیزش که سخت بی تاب و نگران او بود گفته بود: “مادر از من می خواهند که همکاری کنم و در مصاحبه شرکت کنم تا آزاد شوم. من مصاحبه نمی کنم، من به دوستان و آرمان خودم خیانت نمیکنم. صبور باشید، خدا بزرگ است خیریه (سیمین) متعلق به نسلی بود که در پروسه قیام ۵۷ پا به عرصه سیاست و مبارزات اجتماعی نهاد و با آرمان “آزادی، برابری و بهروزی” برای مردم و میهن خود، با صداقت و فداکاری بار اصلی انقلاب بهمن را بر دوش کشید و “نسل انقلاب” لقب گرفت. نسلی که از پا ننشست و در فردای ۲۲ بهمن، در حالیکه فرصت طلبان میوه چین و تازه از راه رسیدگان پرمدعا در همدستی با فاشیسم مذهبی بر سر سفره ملاخور شده انقلاب سخت مشغول تقسیم غنائم و قدرت بودند، باز هم در کنار مردم مظلوم فریاد آزادی سرداد و در هشت مارس همان سال یعنی فقط سه هفته بعد از پیروزی انقلاب! در پاسخ شعار “یا روسری یا توسری” چماقداران حکومتی، خروشید که: “ما انقلاب نکردیم تا به عقب برگردیم”
این فقط آغاز رویارویی “نسل انقلاب” با حاکمان تازه به دوران رسیده ای بود که در بیرحمی و شقاوت و شیادی، در تاریخ معاصر نظیر ندارند. نسلی که به آرمانش خیانت نکرد و در سودای “آزادی” تا پای جان ایستاد؛ در سطح شهرها با چماق و دشنه و ژ- ث بر خاک میافتاد، فوج فوج راهی زندانها میشد، شکنجه و تیرباران میشد و یا بر سر دار میرفت… نسلی که در سیاهترین دوران تاریخ این میهن به آخوندهای پلید “نه” گفت، مقاومت کرد و تسلیم نشد. نسلی پرافتخار، سرفراز و نامدار ولی گمنام و بی نام و نشان!
وقتی در تابستان داغ و سوزان ۶۷ خمینی تبهکار فرمان و فتوای “تمام کُش” کردن بازماندگان “نسل انقلاب” در زندانها را صادر کرد، مجاهد خلق سیمین صفایی و صدها زن دلاور همبندش، در تاریکی و سکوت سنگین داخلی و بین المللی سر بر دار شدند. عجبا که هنوز در هیچ نهاد و بنیاد و مرجع و محفل حقوق بشری نامی از سیمین و بسیاری همچون سیمین به چشم نمیخورد. البته رژیم اسلامی حتی آدرس مزار یا محل دفن و یا سنگ قبری هم از سیمین به خانواده اش نداد.
بله! سخن از نسل آرمانها و ارزشهاست، نسل امیدها و آرزوها، نسل وفا و ایمان، نسل پایداری تا فراسوی طاقت انسان، نسلی که متهم به هر اتهامی شد و هر بلائی که خواستند و توانستند بر سرش آوردند. نسلی که برای استقلال و آزادی میهن و مردم محبوبش ازهمه چیزش گذشت ولی حتی یک سنگ قبر هم برایش نگذاشتند!.”
برگرفته از وب لاگ پیشتازان راه آزادی ایران- شهدای خوزستان
سایت ایران آزادفردا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر