زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۵ شهریور ۴, پنجشنبه

فرانسه..برگزاری نمایشگاه مستند از‌ قتل‌عام زندانیان سیاسی سال67 در ایران




شهردار پاریس:عاملان این جنایت باید در دادگاه جنایی بین المللی محاکمه شوند
به گزارش العربیه از پاریس 25 اوت 2016
شهرداری دوم پاریس روز پنجشنبه 25 آگوست نمایشگاه مستندی از «جنایت» بزرگ اعدام‌های دسته جمعی زندانیان سیاسی ایران را که در سال 1988 به دستور خمینی رهبر پیشین جمهوری اسلامی قتل عام شدند، را برگزار می کند.
به گزارش تلویزیون العربیه، این نمایشگاه مستند که همراه با مدارک و تصاویری از قربانیان این فاجعه و اسنادی مانند فتوای خمینی در این مورد به نمایش گذاشته می شود. این نمایشگاه همزمان با انتشار نوار صوتی آیت الله منتظری قائم مقام و جانشین پیشین خمینی که در حضور اعضای «هیئت مرگ» یا آمران و مجریان این قتل عام فجیع، برگزار می شود.
در فایل صوتی منتشر شده، آیت الله منتظری با ابراز نگرانی از «آینده اسلام و نظام» خطاب به نیری، اشراقی، پورمحمدی و رئیسی می گوید: «می خواهم 50 سال دیگر برای آقای خمینی قضاوت نکنند و بگویند آقای خمینی یک چهره خونریز، سفاک و فتاک بود و به نظر من بزرگترین جنایتی که از اول انقلاب تا حالا در جمهوری اسلامی شده است و در تاریخ ما را محکوم می کنند، این کاری است که به دست شما چهره‌های خوب و متدین در دستگاه قضایی انجام شده است. و شما را در آینده جزء جنایتکاران تاریخ می‌نویسند».
28 سال پیش آیت‌الله منتظری «هیئت مرگ» یا عامل اجرای بزرگترین قتل عام سیاسی که اکنون از سوی اغلب مخالفان به «فاجعه ملی » معرف است را اینگونه مورد سرزنش قرار داد.
پخش چنین فایل صوتی آنهم از آیت الله منتظری که همزمان با بیست و هشتمین سالگرد اعدام های دسته جمعی تابستان 1988 (1367) در ایران، منتشر می شود باعث خشم مسئولان جمهوری اسلامی شده است .این نوار صوتی که واکنش های بسیاری ایجاد کرده است از سوی فرزند ایت الله منتظری پخش شد فرزند آیت الله منتظری در پاسخ به خشم و عصبانیت مقامات حکومتی گفته است: «هدف از انتشار این فایل صوتی پاسخ به برخی انتقادهای مغرضانه و تحریف تاریخ از سوی تاریخ سازان بوده است».
جک بوتو، شهردار دوم پاریس گفت: «ما امروز در شهرداری دوم پاریس جمع شدیم و نمایشگاه مستندی از فاجعه‌ای دردناک که 28 سال پیش به وقوع پیوست برگذار کنیم. می خواهیم از این طریق مسئولان و مقامات ایرانی عامل این «جنایت هولناک» علیه عاشقان آزادی مرتکب شدند را برای دیگران معرفی کنیم.
در همین حال «راما یاد» وزیر سابق حقوق بشر فرانسه خواستار محاکمه جنایتکاران و عاملان این جنایت در دادگاههای بین المللی شد.
وی گفت:«اسم این جنایتکاران باید در کنفرانس بعدی سازمان حقوق بشر در ژنو معرفی و برای همه شناسایی شوند».
شورای ملی مقاومت ایران، اپوزیسیون جمهوری اسلامی در این نمایشگاه مستندی از فتوای خمینی و نامه های اعتراض آیت الله منتظری را به معرض دید بازدیدگنندکان قرار داده است.

در این نمایشگاه وسایل قربانیان و کارهای دستی آنها زمانی که زندان بودند به به نمایش گذاشته شد.
ژان فرانسوا لوکاریت، شهردار اول پاریس نیز با شرکت در این نمایشگاه گفت:« در این سالگرد دردناک باید خوب چشمهایمان را باز کنیم و ببینیم که مرتکبان این جنایت هولناک چه کسانی هستند باید آنها را برای دنیا فاش کرد عاملان این جنایت باید محاکمه شوند زیرا آنها مخالفان خود را اعدام کرده اند، ورژیم ایران هنوز هم این جنایت‌ها را مرتکب می شود».


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر