زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۵ مرداد ۲۶, سه‌شنبه

جنگنده بمب‌افکن‌های روسیه در فرودگاه همدان ایران مستقر شدند



به گزارش العربیه در 16 اوت 2015
رسانه‌های روس با انتشار تصاویری گزارش داده‌اند که روسیه جنگنده‌ها بمب‌افکن‌های استراتژیک TU-22M3 خود را در فرودگاه همدان ایران مستقر کردند.
بنا بر این گزارش‌ها که در برخی از رسانه‌های عربی از جمله سایت «المسیره» نزدیک به دو نظام ایران و سوریه بازتاب یافته، هدف از استقرار این جنگنده بمب‌افکن‌ها در ایران، کاهش فاصله‌ای است که جنگنده‌های روس برای بمباران مواضع مخالفان اسد به سمت روسیه طی می‌کردند. این جنگنده بمب‌افکن‌ها از جنوب روسیه بر می‌خاستند و از دریای خزر، ایران و عراق عبور می‌کردند و بدین ترتیب با طی مسافت حدود ۲۱۰۰ کیلومتری، به سوریه می‌رسیدند. اما اکنون با استقرار این جنگنده‌بمب‌افکن‌ها در همدان، مسافتی را که بای طی کنند، به ۹۰۰ کیلومتر کاهش می‌یابد و بدین ترتیب، میزان سوختی که باید با خود حمل کنند، ۶۰ درصد کاهش می‌یابد.
منابع روس تاکید کردنده‌اند که این جنگنده بمب‌افکن‌ها، شمار بیشتری از بمب‌های OFAB 250-270 را حمل خواهند کرد. همچنین تعداد پروازهای جنگند‌های روسی برای بمباران مواضع مخالفان اسد در سوریه، بیشتر خواهد شد.
از سویی یک منبع در وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که این وزارت‌خانه، هفته گذشته، از عراق و ایران خواست تا اجازه دهند موشک‌های دوربردش، از آسمان این دو کشور عبور کنند.
ایران و روسیه تا کنون رسما درباره این گزارش‌ها اظهار نظر نکرده‌اند.
ایران و روسیه هنوز به طور رسمی درباره صحت یا سقم ادعای این وب سایت خبری موضع گیری نکرده اند.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که میخاییل بوگدانف نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه به ایران سفر کرده تا با مقاما‌های ایرانی درباره بحران سوریه رایزنی کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر