زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۵ مرداد ۲۱, پنجشنبه

پیروزیهای رزمندگان سوری- شروع مرحله چهارم نبرد سرنوشت‌ساز حلب



در شرایطی که رژیم اسد و همپیمانانش در شهر حلب شکستهای سختی خورده‌اند رزمندگان سوریه برای آزادسازی کل شهر حلب خیز برداشته‌اند.

گروه‌های مختلف رزمنده شروع به اعزام نیروهای تقویتی به مواضع تحت کنترل خود در حلب کرده‌اند. آنها مرحله چهارم نبرد حلب را شروع کرده‌اند.

بعد از بزرگترین ضربات نظامی و روانی به رژیم اسد و هم‌پیمانانش یعنی رژیم ایران و حزب‌الله لبنان، رزمندگان حلب در حال آماده‌سازی برای نبردهای بزرگتری در این شهر هستند.

گروه‌های اپوزیسیون که آزادسازی حلب برایشان سرنوشت‌ساز شده است نیروهای نظامی بیشتری را به حلب اعزام کرده‌اند. این نیروها از استان ادلب در شمال غرب سوریه و حومه غربی حلب به صحنه رزم اعزام شده‌اند.

ارتش فتح در بیانیه‌ای اعلام کرد قصد دارد در عملیات دیگری شهر حلب را به‌طور کامل تصرف کند.

در این بیانیه آمده است تعداد رزمندگان را دوبرابر خواهیم کرد تا وارد این نبرد بزرگ شوند.

رژیم اسد نیز در مقابل دو هزار تن از عناصرش را به این صحنه اعزام کرده است. در میان این افراد سوریها، عراقیها و عناصر  سپاه پاسداران  و شبه‌نظامیان حزب‌الله دیده می‌شوند که از جاده کاستلو به سوی صحنه‌های نبرد آمده‌اند.

روزنامه وطن از تجهیز و تقویت نیروهای ارتش اسد و متحدان آن برای بازپس‌گیری جنوب حلب خبر داد.

جهان در انتظار جنگ تعیین‌تکلیف است. تعیین سرنوشت یک میلیون و دویست هزار نفر که در مناطق غربی حلب زندگی می‌کنند و تحت کنترل رژیم اسد قرار دارند. در مقابل آنها 250هزار نفر در مناطق شرق حلب زندگی می‌کنند که در کنترل گروه‌های رزمنده است

بعد از شکستهای سنگین اسد در جنوب حلب رژیم آخوندی تلاش کرد تا با بسیج 2000مزدور مناطق از دست رفته را باز پس بگیرد ولی با وجود بمبارانهای وحشیانه این تلاش با شکست روبه‌رو شد.

رزمندگان یورش عناصر ”حزب‌الله “را برای بازپس‌گیری مواضعی که ارتش فتح در جنوب حلب به تصرف در آورده بود درهم شکستند. در همان حال هواپیماهای روسی با دهها حمله هوایی مناطق درگیری را بمباران کردند.

شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران تلاش کردند از محل تجمع خود در کارخانه سیمان به سمت کارگاه تانکها در جنوب شهر حلب پیشروی کنند ولی رزمندگان ارتش فتح توانستند یورش آنها را سد کند و 20تن از آنها را به هلاکت برساند.

رزمندگان با توپخانه و خمپاره‌انداز کارخانه سیمان را هدف قرار دادند که منجر به آتش گرفتن منابع سوخت در داخل کارخانه شد.

علاوه بر این رزمندگان یک سکوی موشکی نظامیان اسد را در مجتمع ”3000 دستگاه هدف قرار داده آن را منهدم کردند. در همان حال هواپیماهای جنگی روسیه و اسد مواضع رزمندگان در تپه محروقات و منطقه راموسه و مجتمع آپارتمانی 1070 را دهها بار بمباران کردند.

در این درگیریها علاوه بر خنثی شدن تهاجم عناصر اسد به مناطق جنوبی حلب تعدادی از آنها کشته و مجروح شدند.

در هفته گذشته رزمندگان ارتش فتح و اتاق عملیات فتح حلب توانستند با آزادسازی مواضع استراتژیکی از دست رژیم اسد در منطقه راموسه که مهمترین نقطه آن دانشکده توپخانه بود، محاصره محله‌های شرق حلب را در هم بشکنند، در همان حال ارتش فتح نبرد جدیدی را برای آزادسازی کامل شهر حلب اعلام کرد.

”زاهر ابو احسان “یکی از فرماندهان ارتش فتح به اورینت نت گفت به‌منظور مستحکم کردن منظومه دفاعی مناطق آزاد شده در شهر حلب و کسب آمادگیهای نظامی کمکهای نظامی زیادی از حومه حلب و ادلب به‌دست آنها رسیده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر