زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۵ مرداد ۱۴, پنجشنبه

ترس ووحشت لاریجانی سردژخیم خامنه ای ومنتظری دادستان کل از محکومیتهای بین المللی واحتمال انفجار خشم خلق

ترس ووحشت لاریجانی سردژخیم خامنه ای ومنتظری دادستان کل از محکومیتهای بین المللی واحتمال انفجار خشم خلق
در چند روز اخیر براثر اعتراضات داخلی ومحکومیت های بین المللی در رابطه اعدامهای جنایتکارانه که واکنش ناگزیر خامنه ای در برابر شور واعتراض مردم واعتلای روزافزون مقاومت سرفراز ایران میباشد . خامنه ای بالاترین عناصر اعدام وسرکوبی یعنی سردژخیم قضا ودادستان کل را به صحنه فرستاد تا ضمن ابراز ترس ووحشت دست به یک سری توجیه بزند که فشار های داخلی وبین المللی را روی کل نظام کم کند.
در صورتی که هم بیلان این سالیان وهم شغل روزانه این دوسرکرده کشتار واعدام وخونریزی میباشد اعلام کردند که ما مخالف اعدام هستیم یا ما اعدام نمیکنیم قصاص میکنیم تا شاید باز هم با فریب کاری کارهای خامنه ای را توجیه کنند .
کار بجائی رسیده که صدای آمریکا هم این موضوعات را منعکس کرده است
اینجا بخوانبد 
دادستان کل ایران در اظهارنظری کم سابقه گفت که دستگاه قضایی ایران "طرفدار" اعدام نیست اما بیشترین احکام اعدام برای مرتکبان قتل و مجرمان مرتبط با مواد مخدر صادر می‌شود که نمی‌توان برای "این افراد فاسد حق حیات قائل بود".
به گزارش خبرگزاری ایرنا، جعفر منتظری دادستان کل ایران روز سه شنبه ۱ تیر ماه با انتقاد از مجامع بین‌المللی گفت که "مجامع دروغین حقوق بشر" نه تنها در مبارزه با مواد مخدر دست ایران را نمی‌گیرند بلکه جلوی پای ایران را هم می‌گیرند.
این مقام ارشد قضایی در پاسخ به انتقادهای بین‌المللی از آمار بالای اعدام در ایران گفت: " اگرچه ما طرفدار اعدام نیستیم و اعدام را یک امر پسندیده و مطلوب نمی‌دانیم، اما وقتی کسی حیات خود را مقدم بر حیات هزاران انسان می‌داند آیا می‌توان برای این فرد فاسد حق حیات قائل بود؟"
به گفته آقای منتظری، "قاطعیت" قوه قضاییه ایران به این معنا نیست که " شمشیر دستمان گرفته‌ایم که افراد را بکشیم."
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد فروردین ماه امسال از ایران خواست تا احکام اعدام جرایم مواد مخدر را متوقف کند.
این نهاد بین‌المللی در بیانیه‌ای از دستگاه قضایی ایران خواسته بود با توجه به این که صدور احکام اعدام نتوانسته است مانع قاچاق مواد مخدر شود، تهران اجرای مجازات اعدام را متوقف کند.
در گزارش سالانه حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا نیز با انتقاد از آمار بالای اعدام‌ها در ایران آمده است که بسیاری از مجازات‌های اعدام در جریان دادگاه‌هایی صادر شده که آیین دادرسی در آنها رعایت نشده است.
بیشتر بخوانید

پاسخ لاریجانی به گزارش حقوق بشر آمریکا: در ایران اعدام نداریم، قصاص می‌کنیم

روز حساب مردم مظلوم بر شما فاسدان حکومت ولایت فقیه فرا خواهد رسید آنروز دیر نیست

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر