زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۵ خرداد ۲, یکشنبه

وخامت حال زندانی سیاسی جعفر عظیم‌زاده و انتقال به بیمارستان


بهای آزادی
زندانی سیاسی جعفر عظیم‌زاده در بیست و سومین روز اعتصاب‌غذا در  زندان اوین  در پی وخامت حالش به بیمارستان خارج از زندان منتقل شد.
 دبیر هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران در رابطه با دلایل اعتصاب‌غذایش به دژخیمان خامنه‌ای در قضاییه آخوندی گفته است:«من برای گرفتن مرخصی، اعتصاب‌غذا نکرده‌ام و در نامه‌یی که قبل از شروع اعتصاب‌غذا داده‌ام، خواسته‌های روشنی را اعلام کرده‌ام و باید به این خواسته‌ها پاسخ داده شود. نخستین گام برای تحقق این خواسته و پایان اعتصابم، توقف اجرای حکم و بازبینی مجدد پرونده با رد اتهام اقدام علیه امنیت ملی است. لذا هم‌چنان به اعتصاب‌غذای نامحدود خود ادامه خواهم داد
 جعفر عظیم‌زاده، دبیر هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، در اسفندماه سال ۹۳ از سوی بیدادگاه ارتجاع به شش سال حبس و دو سال محرومیت از «فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها و مطبوعات» محکوم شد.
 این مدافع حقوق کارگران در اعتراض به امنیتی کردن فعالیت‌های صنفی و تجمعات و اعتصابات کارگران و دستمزدهای زیر خط فقر اعتصاب‌غذا کرده است. تا کنون صدهاتن از مدافعان حقوق کارگران، زندانیان سیاسی و تشکلهای کارگران و معلمان در حمایت از این زندانی سیاسی موضعگیری کردند.
بیشتر بخوانید:
 فراخوان اتحادیه آزاد کارگران ایران برای آزادی زندانی سیاسی جعفر عظیم زاده
 اتحادیه آزاد کارگران ایران طی بیانیه‌یی خواستار آزادی زندانی سیاسی جعفر عظیم‌زاده از زندان شد. بر طبق گفته خانواده جعفر عظیم‌زاده این زندانی سیاسی هم‌چنان در اعتصاب‌غذا به‌سر می‌برد.
 در حالی که بیش از 20روز از اعتصاب‌غذای جعفر عظیم‌زاده گذشته است هم‌چنان بر خواسته‌های خود پافشاری می‌کند و دژخیمان خامنه‌ای به این خواسته‌ها بی‌اعتنایی نشان می‌دهند.
 در بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران آمده است: طبق آخرین اخبار به‌رغم آن که جعفر عظیم‌زاده دچار ضعف جسمانی شدید شده، بینایی وی دچار مشکل شده و کلیه‌هایش درست کار نمی‌کند، مسئولان زندان از رسیدگی به وضعیت او امتناع می‌کنند.
 از دهم اردیبهشت ماه جاری، جعفر عظیم زاده، رئیس اتحادیه آزاد کارگران همراه با اسماعیل عبدی دبیر کانون صنفی معلمان در بند ۸ زندان اوین دست به اعتصاب‌غذا زده و خواستار آن بودند که پرونده‌های امنیتی برای فعالان صنفی و کارگری لغو شود. آنها این خواسته‌ی خود را به اطلاع همه رسانده بودند.
 همراه با این دو نفر محمود بهشتی لنگرودی نیز دست به اعتصاب‌غذای خشک زده بود که با وخیم شدن حال وی نامبرده را به بیمارستان منتقل کرده بودند. اکنون محمود بهشتی لنگرودی و اسماعیل عبدی در خارج زندان به‌سر می‌برند اما جعفر عظیم‌زاده به‌رغم پیگیری خانواده و فعالان کارگری و اجتماعی، هم‌چنان از محبوس است.
 اتحادیه آزاد کارگران ایران اعلام کرد: ما ضمن حمایت از خواسته‌های به حق این زندانی سیاسی، خواهان رسیدگی به وضعیت او، اجرای خواسته‌هایش و آزادی او و کلیه زندانیان سیاسی هستیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر