زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۵ اردیبهشت ۱۶, پنجشنبه

عقلانیت یا ترس از انفجار اجتماعی؟!

بهای آزادی  

خامنه‌ای روز 13اردیبهشت 95 جلسه‌ای تشکیل داد و در برابر عده‌یی که تلویزیون رژیم می‌گفت معلم هستند، تا می‌توانست نسبت به وضعیت بحرانی یی که در آن گیر کرده است نالید و ابراز نگرانی کرد، طوری که حتی خود او هم گفت که ممکن است برخی، از این حرفهایش تعجب کنند.
ممکن است برخی تعجب کنند که آموزش و پرورش ما با نظام سلطه بین‌المللی مواجهه، بله!... . این «نظام سلطه بین‌المللی» برای ملتها نه فقط ملت ما برای هر ملتی که بتوانه، برنامه دارد ”.
در فرهنگ آخوندی همیشه یک نظام سلطه‌ای هست که برای جوانان برنامه دارد، اما خامنه‌ای به اصل موضوع اشاره نمی‌کند و ترس خودش را پشت اباطیلی مثل نظام سلطه مخفی می‌کند، اما به‌واقع اصل موضوع چیست؟!... وحشت اصلی خامنه‌ای از برنامه‌ای است که جوانان برای نظام ولایت دارند. نگرانی خامنه‌ای به حدی است که حتی از یادگیری زبان خارجی هم به وحشت افتاده! البته جای تعجب ندارد، ماهیتش همین است. او از قرون وسطی آمده است در عصر ارتباطات، نتیجه‌اش هم می‌شود چنین حرفهایی!
اصرار بر ترویج زبان انگلیسی در کشور ما یک کار ناسالمه... حالا علاوه بر این‌که این زبان را کردیم زبان خارجی انحصاری مدارسمون هی داریم میاریمش پایین، توی دبستانها، توی مهد کودک ها تو مهد کودک، چرا؟! “
به این نگرانی خامنه‌ای باید نارضایتی و شکوه و شکایتش از تی وی ریش را هم اضافه کرد، چون خامنه‌ای به همین میزانی آخوند که الآن تلویزیونش از آخوندها پر است ظاهراً قانع نیست و دنبال حضور بیشتر این موجودات است“. صدا و سیما خیلی نقش می‌تواند ایفا کند، من سال گذشته هم گفتم، عمل نشده، آن‌چنان که باید عمل نشده ”.
اما از همه اینها مهمتر اعتراف به شکست خامنه‌ای در زمینه جنگ نرم یا همان فضای مجازی است. حالا خامنه‌ای اعتراف می‌کند که بعد از این همه فیلتر و سانسور نتوانسته جلوی جوانان را در فضای مجازی بگیرد و حالا در وحشت از اعتراضات اجتماعی اصلاً منکر می‌شود که دنبال سانسور و فیلتر بوده است:
ما به دستگاههای ارتباطی خودمون به مجموعه ارتباطات و شورای عالی مجازی که بنده از اون هم گله دارم سفارشمون این است، ما نمی‌گوییم این راه رو ببندید، نه! این‌که بی‌عقلیه! “
این هم نعلین وارونه آخوندی! در ادامه هم اعتراف می‌کند که ارگانهایی مثل بسیج و اتحادیه‌های آخوند ساخته به‌اصطلاح اسلامی مورد تنفر دانش‌آموزان است و سفارش می‌کند که به این ارگانهای ضد‌مردمی رونق بدهید و از آنها استفاده کنید:
ما بسیج دانش آموزی داریم، فرض بفرمایید، گروه‌های پیشتاز دانش آموزی مثلاً داریم. جامعه اسلامی دانش آموزی، انجمنهای اسلامی دانش آموزی، این تعبیرات، مال جمهوری اسلامی است. چه لزومی داره که حتماً ما دنبال تعبیرات قدیمی بریم ”.
واقعیت این است که سخنان خامنه‌ای در این جلسه سند شکست تمامیت فرهنگ آخوندی است، چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی. خامنه‌ای به این وسیله نگرانیهای تمام‌عیار خودش را از جوانان به نمایش گذاشت. نگرانیهای روزافزونی که نمی‌تواند بر آنها چشم ببندد، چرا که از انفجار خواسته‌ها و خشم فزاینده جوانان به‌ویژه در شرایط پس از جام زهر اتمی در وحشت است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر