زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۵ مهر ۷, چهارشنبه

جنایت علیه بشریت در حلب (کلیپها + تصاویر)

جنایت علیه بشریت در حلب (کلیپها + تصاویر)




بمباران سوریه توسط هواپیماهای روسی و اسد
 
در جریان بمبارانهای یک هفته اخیر در حلب تا کنون بیش از 300تن از ساکنان مناطق تحت محاصره از جمله زنان و کودکان جان خود را از دست داده‌اند.
 
تلویزیون اورینت5مهر 95
این هم صحنه دیگری از یک کودک در شهر حلب است.
او و دهها کودک دیگر در روزهای گذشته از زیر آوار بیرون کشیده شده‌اند. آنها قربانی موشک های ساخت روسیه و رژیم اسد شدند.


 
 
بعضی از این کودکان زمانی که از زیر آوار بیرون کشیده می‌شوند دوباره متولد می‌شوند و بعضی نیز نامشان در لیست شهدای سوریه ثبت می‌شود.
تنها طی چند روز گذشته بیش از 300نفر از اهالی حلب کشته شده‌اند. ولی کسی نمی‌داند که مجروحان در کجا درمان خواهند شد.

 
 بیمارستانهای شهر که هنوز باقی مانده‌اند اعلام کردند نمی‌توانند مجروحان بیشتری را بپذیرند. چرا که مجروحان بسیار زیادی در راهرو بیمارستانها جمع شده و دیگر گنجایش مجروحان دیگر را ندارد. از طرفی خارج کردن آنها از شهر نیاز به جاده‌یی دارد که در امنیت باشد و این نیز با وضعیتی که شهر دارد غیرممکن است. شهر حلب توسط روسیه و اسد به محاصره در آمده است.


برای بررسی این موضوع شورای امنیت سازمان ملل اقدام به برگزاری جلسه فوق‌العاده‌یی کرد تا در مورد کشتار روسیه در شهر حلب گفتگو کند.

این جلسه با سخنان استفان دمیستورا فرستاده سازمان ملل شروع شد.
دمیستورا همان تصویری را از حلب ارائه داد که روسیه ارائه می‌دهد. یعنی کشوری که خود بی‌امان مردم حلب را با انواع بمبهای فسفری و خوشه‌یی و بمبهای ضدپناهگاه و سنگرشکن بمباران می‌کند. این هم از همدستی نماینده سازمان ملل‌متحد در کشتار مردم بی‌دفاع سوریه.
 
با این وجود دمیستورا خود را فردی بی‌طرف معرفی می‌کند. او تا جایی هم که بتواند جنایات رژیم اسد را کمرنگ و کم اهمیت جلوه می‌دهد و گاه قربانی را به جای جلاد می‌نشاند.

بعد از دمیستورا، سفرای فرانسه، آمریکا و انگلستان شروع به سخنرانی کردند.

سامانتا پاور سفیر آمریکا در شورای امنیت گفت قتل و ویرانی که روسیه در حلب به راه انداخته به سطح جنایات جنگی رسیده است.

انگلستان و فرانسه مواضعی محکمتر داشتند. سفیر انگلستان در شورای امنیت گفت روسیه و رژیم اسد در سوریه مرتکب جنایات جنگی می‌شوند. استفاده روسیه از حق وتو در شورای امنیت، ننگ شورای امنیت و تمامی اعضای آن است
 
فرانسوا دولاتر سفیر فرانسه در شورای امنیت گفت در حلب جنایات جنگی انجام می‌گیرد و این جنایات نمی‌بایست بدون مجازات باقی بماند. او رژیم اسد و روسیه را متهم کرد که راه‌حل نظامی را پیگیری می‌کنند و از مذاکرات به‌عنوان پوششی برای ادامه این راه‌حل استفاده می‌کنند.
 
در مقابل موضع اروپا و آمریکا، ویتالی چورکین سفیر روسیه در شورای امنیت گفت صلح در سوریه تقریباً غیرممکن شده است. او واشینگتن را متهم کرد که از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند.
این گفتگوها و موضع‌گیریها باعث شد که جلسه شورای امنیت بی‌نتیجه به پایان برسد.
در خارج از شورای امنیت حلب هم‌چنان در آتش می‌سوخت
در مقابل این بی‌عملی، 53 گروه رزمنده به همراه ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه اطلاعیه‌یی صادر کردند و گفتند بمبارانهای فشرده شهر تحت محاصره حلب با حمایت روسیه روند صلح در کشورشان را به امری بیهوده تبدیل کرده است.

در این اطلاعیه تأکید شده است اپوزیسیون دیگر روسیه را به‌عنوان طرف مذاکره‌کننده قبول ندارند چرا که این کشور شریک جنایات رژیم اسد است.
ریاض حجاب هماهنگ‌کننده تیم مذاکره‌کننده اپوزیسیون سوریه گفت چیزی که در حلب می‌گذرد کشتار جمعی توسط روسیه است. او از واشینگتن خواست تا با اقدامات نظامی فوری از مردم سوریه حمایت کند.

اما هیچ واکنشی از طرف آمریکا دیده نمی‌شود جز ابراز نگرانی و استمالت از روسیه برای مذاکرات، سیاستی که بر خشم و انزجار مردم سوریه می‌افزاید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر