خبرگزاری بلومبرگ جمعه ۲ سپتامبر به نقل از ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گزارش داده که این کشور با ایالات متحده آمریکا، با وجود اختلاف‌های فراوان، به توافقی درباره سوریه نزدی می‌شوند.
پوتین در مصاحبه‌ای که دو روز پیش از دیدارش با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در جریان نشست گروه ۲۰ صورت گرفت، گفت که مذاکرات جاری میان مسکو و واشینگتن بسیار دشوار است اما در مسیر صحیحی پیش می‌رود.
در متن بیانیه که آن را کاخ کرملین منتشر کرده، آمده است: «به نظر من ما آهسته اما در مسیری صحیح پیش می‌روید... بعید نمی‌دانم که به توافقی برسیدم و این توافق را در آینده نزدیک، به جامعه جهانی اعلام کنیم. در حال حاضر سخن گفتن در این باره زود هنگام است اما به نظرم مسیر درستی را پیش می‌رویم».
هفته گذشته جان کری و سرگئی لاوروف وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه، نتوانستند بر سر همکاری نظامی و آتش بس رو سوریه به توافق برسند.
مذاکرات میان مسئولان بلندپایه‌ای از آمریکا و روسیه بر سر آتش‌بس در سوریه در جریان است تا بتوان زمینه را برای از سر گیری مذاکرات صلح فراهم کرد.
این امید وجود دارد که توافق برای هفته‌ای ۴۸ ساعت آتش‌بس در حلب به دست آید تا آژانس‌های امداد رسان بتوانند کمک‌های بشر دوستانه خود را به غیر نظامیان در این استان برسانند.