زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ دی ۵, سه‌شنبه

حرکت گروه ملی فولاد ایران روی ریل اعتصاب؛ چهارمین روز اعتراض کارگران

 حرکت گروه ملی فولاد ایران روی ریل اعتصاب؛ چهارمین روز اعتراض کارگران


تظاهرات صنعت فولاد اهواز

منابع خبری از تداوم اعتصاب برای چهارمین روز متوالی در کارخانه گروه ملی فولاد ایران در اهواز خبر دادند.

برهمین اساس اعلام شده که بخشی از کارگران این مجموعه از انجام فعالیت‌های روزانه خود امتناع کردند و با برگزاری تجمع اعتراضی در محوطه این کارخانه خواستار رسیدگی به مطالبات خود شدند.

در روزهای گذشته نیز کانال صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد نوشته بود که اعتصاب در شرایطی ادامه دارد که مدیریت شرکت و حراست اقدام به مسدود کردن کارت ورود ۱۷ نفر دیگر از کارگران کردند.

براساس اعلام این کانال تا روز دوشنبه چهارم دی‌ ماه ۳۸ نفر از کارگران این گروه به دلیل اعتراض به اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی، از کار تعلیق شده‌اند.

بر اساس این گزارش، در واکنش به این اقدام، کارگران تمامی پنج بخش گروه ملی صنعتی فولاد ایران صبح یکشنبه از ورود به محل کار خودداری و تمامی درهای ورودی و خروجی شرکت را مسدود کرده بودند.

کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران در ‎اهواز روز شنبه دوم دی ماه، در پی اقدام مدیرعامل این شرکت در ممنوعیت ورود ۲۱ ‎کارگر و خودداری از اجرای کامل طرح طبقه بندی مشاغل، اعتصاب خود را آغاز کردند.

خبرگزاری «ایلنا» نیز در همان روز به نقل از علی محمدی، مدیر عامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران، نوشته بود که ممنوعیت از کار ۲۱ کارگر با «هماهنگی و تصمیم شورای تامین استان خوزستان» انجام شده است تا به ادعای او، «تجمعات با متوقف کردن خطوط تولید دنبال نشود.»

کارگران در ایران با مشکلات متعددی از جمله نبود ایمنی در محل کار، نبود امنیت شغلی، قراردادهای کاری موقع، حضور پیمانکاران در سیستم اشتغال، فاصله بین دستمزد و هزینه، کاهش قدرت خرید، تورم تثبیت شده در بالای ۴۰ درصد، مطالبات معوق، مشکلات بازنشستگی و ... روبه‌رو هستند. مشکلاتی که تامین حداقل‌های گذران امور زندگی برای آنها را دچار بحران کرده و همین معضلات زمینه‌ برگزاری هر روزه تجمعات صنفی کارگری، معلمان و بازنشستگان در شهرهای مختلف ایران هستیم.

اعتراضات معیشتی از جمله اعتصابات کارگران و کارکنان صنایع و اصناف گوناگون و اعتراضات مداوم بازنشستگان در حالی است که برخی صاحبنظران پیش‌بینی کرده‌اند در سال پیش رو نیز افزایش حقوق از نرخ تورم کمتر است.

در این زمینه، جمشید اسدی اقتصاددان، به صدای آمریکا گفته تشریح وضعیت سیاه، با دورنمایی سیاه‌تر است و افزایش حقوق بسیار کمتر از افزایش تورم و تقریبا نصف نرخ رشد تورم است.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر