زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ دی ۳, یکشنبه

نظر علی خامنه‌ای درباره کریسمس

 نظر علی خامنه‌ای درباره کریسمس

کریسمس در تهران

منبع تصویر،GETTYEMAGEGS

توضیح تصویر،

خیابان‌های تهران بخصوص خیابان میرزای شیرازی حال و


 هوای کریسمس به خود گرفته‌اند

حکومت ایران در سال‌های گذشته تبلیغات «ولنتاین» را ممنوع کرد و برای فروشندگان و مغازه‌هایی که هدیه‌های ولنتاین را می‌فروشند، خط و نشان کشید اما با توجه به حساسیت که نسبت به فعالیت اقلیت‌های دینی دارد، تاکنون محدودیتی برای بازار کریسمس بوجود نیاورده است.

در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، در دی‌ماه سال ۸۴ درحالی که از تربیون‌های رسمی ایران پیام‌هایی علیه اسرائیل منتشر می‌شد، دولت وقت برای نشان احترام به جامعه مسیحیان، اعلام کرد که پنج هزار درخت کاج به آنها هدیه می‌دهد و تلویزیون دولتی ایران نیز بیش از گذشته برای تولد مسیح برنامه تولید و پخش کرد اما این یک روند نبود و یک استثنا بود و جامعه مسیحیان ایران نیز مانند سایر اقلیت‌های دینی از محدودیت‌ها رنج می‌برند.

با افزایش توجه‌ها به جشن کریسمس در هفتم دی‌ماه سال ۱۳۹۷ علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران از نگاه فقهی به این موضوع واکنش نشان داد و در پاسخ به سوالی مبنی که بعضی از مسلمانان عيدهای مسيحيان را جشن می‌گيرند، آيا اين کار اشکال ندارد؟ پاسخ داد که «جشن گرفتن ميلاد حضرت عيسی مسيح فی نفسه اشکال ندارد ولی نباید به گونه‌ای باشد که موجب ترویج فرهنگ منحط غرب یا انحراف عقیده و مفسده گردد».

سازمان «درهای باز»(اوپن دورز) که هر سال گزارش و فهرستی از آزارها و محدودیت‌های مسیحیان در کشورهای جهان منتشر می‌کند در گزارش سالیانه این سازمان برای (۲۰۲۳) نوشته است ایران بعد از کره شمالی، سومالی، یمن، اریتره، لیبی، نیجریه و پاکستان، هشتمین کشور در دنیا از نظر برخورد با مسیحیان و نوکیشان دینی است و افغانستان در رتبه نهم قرار دارد.

 بی بی سی فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر