زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ دی ۳, یکشنبه

ترامپ خواستار برخورداری از مصونیت در پرونده انتخابات سال ۲۰۲۰ شد

 ترامپ خواستار برخورداری از مصونیت در پرونده انتخابات سال ۲۰۲۰ شد


دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا

شبکه خبری «سی‌ان‌ان» خبر داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده، از دادگاه استیناف فدرال آمریکا خواسته است که «پرونده جنایی خرابکاری در انتخابات فدرال در واشینگتن دی سی را رد کند.»

آقای ترامپ بار دیگر در پرونده ای که اواخر روز شنبه به ثبت رساند، استدلال کرد که او تحت مصونیت ریاست جمهوری قرار دارد.

بنا به این گزارش، او از دادگاه استیناف منطقه واشینگتن دی سی خواست که حکم دادگاه بدوی مبنی بر رد ادعای مصونیت وی در پرونده‌ جک اسمیت، بازرس ویژه وزارت دادگستری، مبنی بر خرابکاری در انتخابات ریاست جمهوری را لغو کند.

جک اسمیت، رئیس بخش ویژه‌ مقابله با فساد سیاسی در تمامی سطوح دولت فدرال در وزارت دادگستری ایالات متحده است.

هیئت قضات در دادگاه فدرال استیناف در حال بررسی درخواست دونالد ترامپ است، که دیوان عالی روز جمعه آنطور که آقای اسمیت درخواست کرده بود، با بررسی شتاب زده آن تا قبل از این که دادگاه واشینگتن دی سی فرصت بررسی پرونده را داشته باشد، مخالفت کرد.

وکلای رئیس جمهوری سابق ایالات متحده می‌گویند او در زمانی که گفته می‌شود نتایج انتخابات ۲۰۲۰ را نادیده گرفت، در مقام رسمی خود به عنوان رئیس جمهور برای «تضمین یکپارچگی انتخابات» تلاش می‌کرد.

به تاکید آنها، بنابراین آقای ترامپ از مصونیت برخوردار است و کیفرخواست علیه او خلاف قانون اساسی است، زیرا روسای جمهوری نمی‌توانند به دلیل «اقدامات خود در مقام رئیس جمهوری» تحت پیگرد کیفری قرار گیرند، مگر آن که توسط مجلس سنا استیضاح و محکوم شوند.

به نوشته سی‌ان‌ان، دونالد ترامپ تلاش کرده است تا با مبارزه بر سر حق مصونیت پیگرد قانونی خود در نشست ماه مارس سال آینده میلادی دادگاه را به تأخیر بیندازد.

دادگاه استیناف رسیدگی به درخواست تجدیدنظر او را تسریع کرده و قرار است در ۹ ژانویه، ۱۹ دی، به استدلال شفاهی در این مورد رسیدگی کند. تانیا چوتکان، قاضی منطقهر به طور موقت تمام مهلت‌های دادرسی را تا پایان استیناف متوقف کرده است.

وکلای آقای ترامپ روز شنبه گفتند که خانم چوتکان آنچه که بنیانگذاران آمریکا به رسمیت شناختند، نادیده می‌‌گیرد، زیرا به گفته آنها، مجازات رئیس جمهور به شکل فاحشی، سیاسی است.

وکلای دونالد ترامپ همچنین هشدار دادند که از نظر آنها، کیفرخواست ترامپ «راه اندازی چرخه‌هایی از اتهامات وارده و محاکمه با انگیزه سیاسی است که ملت ما را برای دهه‌های آینده با فاجعه مواجه خواهد کرد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر