زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ دی ۶, چهارشنبه

بغداد حمله آمریکا به «مواضع ارتش عراق» را محکوم کرد

 بغداد حمله آمریکا به «مواضع ارتش عراق» را محکوم کرد


حمله آمریکا به شبه نظامیان عراقی وکشته ومجروح شدن تعدادی از آنها

دولت بغداد حمله امروز آمریکا به مواضع ارتش عراق که منجر به کشته شدن یک سرباز عراقی و زخمی شدن ١٨‬ نفر دیگر شد را یک «اقدام خصمانه آشکار» خوانده و محکوم کرد. نیروی هوایی ایالات متحده، بامداد امروز، سه شنبه ۲۶ دسامبر، چند ساعت پس از هدف قرار گرفتن پرسنل آمریکایی در عراق، سه موضع گروه کتائب حزب الله را در این کشور هدف قرار داده بود.

دولت عراق با انتشار بیانیه ای ضمن تاکید بر اینکه حملات گروه‌های مسلح به پایگاه‌های نظامی میزبان مستشاران ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده، اقدامی خصمانه و نقض حاکمیت عراق است، حملات هوایی بامداد امروز ایالات متحده به خاک این کشور را نیز «در تضاد با پیگیری منافع متقابل پایدار در برقراری امنیت و ثبات» دانسته و تصریح کرد که این اقدام «با قصد اعلام شده طرف آمریکایی برای تقویت روابط با عراق» همخوانی ندارد.

ایالات متحده از زمان آغاز جنگ غزه، در پاسخ به حملات شبه نظامیان به نیروهای آمریکایی و متحدانش، بارها مکان‌هایی را که ایران و نیروهای نیابتی آن در عراق و سوریه مورد استفاده قرار می‌دهند، هدف قرار داده است.

واشنگتن گروه کتائب حزب الله تحت حمایت ایران که بخشی از ائتلاف حشد شعبی متشکل از نیروهای شبه نظامی سابق ادغام شده در نیروهای مسلح عادی عراق است را یک سازمان تروریستی می‌داند. 

ار اف ای 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر