زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ دی ۱, جمعه

گوترش دبیرکل سازمان ملل فیلم کشتار ۷ اکتبر حماس را تماشا کرد، گفت این «نازل-ترین سقوط بشریت است»

 

گوترش دبیرکل سازمان ملل فیلم کشتار ۷ اکتبر حماس را تماشا کرد، گفت این «نازل-ترین سقوط بشریت است»


رهبر سازمان ملل فیلم را زیر فشار مقامات اسرائیل تماشا کرد؛ نهاد جهانی قرار است به قطعنامهٔ افزایش کمکهای غزه، و توقف جنگ رأی دهد.

گیلاد اردان سفیر اسرائیل در سازمان ملل روز چهارشنبه تصدیق کرد که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل مستند ۴۷ دقیقه-ای نیروهای دفاعی از جنایات حماس که جزو کارزار اورشلیم در جلب حمایت بین المللی پخش شد را تماشا کرده است.

در گزارش روز سه-شنبهٔ اخبار کانال ۱۲ گفته شد گوترش، به دنبال فشار معتنابهی از سوی مقامات اسرائیل، این ویدئو را در پخش خصوصی در مقر سازمان تماشا کرد. گوترش در پخش-های پیشین ویدئو که توسط مقامات اسرائیل در سازمان ملل ترتیب داده شده بود، شرکت نکرده بود و علت را کمبود وقت و دشواری برنامه-ریزی ذکر کرده بود


بنا به اظهار اردان، گوترش پس از تماشای ویدئو گفت تهاجم حماس در جنوب اسرائیل «نازلترین سقوط بشریت» بود.

اردان در شبکهٔ اجتماعی X نوشت «حالا خواهیم دید آیا در بیانیه-های عمومی وی تغییر ایجاد می-شود، و آیا مأموریت اسرائیل در محو این هیولا از روی کرهٔ خاک و بازگرداندن گروگانها به وطن را درک می-کند یا نه.» «اگر سازمان ملل به اصول اولیهٔ که بنیاد این نهاد را موجب شد وفادار می-ماند، چنین نظری را همان اولین روز آغاز جنگ شنیده بودیم.»

فیلمی که به گوترش نشان داده اولین بار برای روزنامه-نگاران خارجی در اسرائيل پخش شد و از آن هنگام برای مقامات دولتی اسرائيلی و خارجی، دیپلماتها، و رهبران جوامع یهودی خارج از کشور نمایش داده شده است.

این فیلم حاوی صحنه-های کشتار، شکنجه، و سربریدن است که طی کشتار حماس در جنوب اسرائیل اتفاق افتاد، و شامل ویدئوهای خام دوربینهای بدن-پوش تروریستها است.

در سحرگاه ۷ اکتبر هزاران تروریست به سرکردگی حماس از زمین و هوا و دریا به بیش از ۲۰ جامعهٔ ساکن ناحیهٔ جنوبی اسرائیل هجوم آوردند و حدود ۱۲۰۰ نفر را کشته و ۲۴۰ تن را گروگان گرفتند.

در پاسخ، اسرائیل کارزایی هوایی، و متعاقب آن عملیات زمینی در غزه آغاز کرد و سوگند خورد حماس، که از ۲۰۰۷ به اینسو بر غزه فرمان می-راند را از میان بردارد.

وزارت بهداشت غزه که در کنترل حماس است، گفته است از ۷ اکتبر به اینسو، ۱۹۶۰۰ تن در ناحیهٔ محصورهٔ ساحلی کشته شده-اند. اما در این ارقام تمایزی میان رزمنده-ها و غیرنظامیان در نظر گرفته نشده، و امکان راستی-آزمایی مستقل آن نیست. طبق اظهار اسرائیل، آمار تلفاتی که وزارت بهداشت غزه اعلام کرده، شامل حدود ۷۰۰۰ تروریست عضو حماس و وابسته به حماس، و نیز غیرنظامیانی که با شلیک خطای راکتهای فلسطینیان کشته شدند است.نویسنده تحریریهٔ تایمز اسرائيل و خبرگزاریهای بین المللی

17:33 ,2023 دسامبر 20

متن کامل را در لینک زیر مطالعه کنید
https://www.timesofisrael.com/uns-guterres-views-oct-7-hamas-massacre-film-said-to-call-it-humanity-at-its-worst/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر