زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ دی ۵, سه‌شنبه

یک «سر بازجو» سخنگوی شورای عالی امنیت ملی ایران شد

یک «سر بازجو» سخنگوی شورای عالی امنیت ملی ایران شد


رضا سراج سر بازجوسخنگوی دبیرخانه  شورای عالی امنیت رژیم شد 

برخی فعالان سیاسی به‌دنبال انتشار خبر انتصاب رضا سراج به عنوان سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران، او را «سر بازجو» سابق سازمان اطلاعات سپاه معرفی کردند.

رسانه‌های ایران روز دوشنبه چهارم دی اعلام کردند رضا سراج به‌ عنوان سخنگو و معاون فرهنگ و ارتباطات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی منصوب شد و جای کیوان خسروی را گرفت.

علی افشاری، فعال سیاسی و عضو پیشین شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، در توئیتی نوشت که رضا سراج «سر بازجوی» او در پرونده موسوم به «براندازی قانونی» بوده است.

آقای افشاری افزوده که سراج «کارگردان فیلم مصاحبه اجباری» او نیز بوده است.

این فعال سیاسی در سال ۱۳۹۵ نیز در ویدئویی گفته بود رضا سراج با نام مستعار «علوی» یکی از بازجویانی بود که بعد از حوادث ۱۸ تیر سال ۱۳۷۸ «پروژه تواب‌سازی» دانشجویان دستگیر شده را هدایت می‌کرد.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا ۱۱ خرداد امسال آقای سراج را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

او که پیشتر رئیس واحد عملیات ویژه سازمان اطلاعات سپاه پاسداران بود، مسئولیت مجموعه‌ای از عملیات‌های‌ نافرجام علیه شهروندان اسرائیلی را بر عهده داشته است.

رضا سراج در سال‌های اخیر در رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران و دیگر نهادهای حکومتی به عنوان «کارشناس سیاسی» معرفی می‌شد.

او یک حساب کاربری در شبکه ایکس (توئیتر) نیز دارد که خود را با عنوان «دکتر رضا سراج» و «عضو هیئت علمی دانشگاه و کارشناس مسائل راهبردی» معرفی کرده است.

در سوابق سخنگوی جدید شورای عالی امنیت ملی ایران، ریاست بسیج دانشجویی نیز دیده می‌شود و برخی رسانه‌ها نوشته‌اند که او در بازجویی همسر سعید امامی، معاون پیشین وزارت اطلاعات و متهم اصلی پرونده قتل‌های زنجیره‌ای نیز حضور داشته است.

آقای سراج در یکی از یادداشت‌های خود با اشاره به ولادیمیر پوتین نوشته بود: «رهبر روسیه که میراث‌دار شوروی سابق است، در مذاکرات چندی پیش خود با سردار سلیمانی، از وی خواسته بود که ایران به گسترش آموزه‌های اسلام شیعی در منطقه قفقاز و آسیای میانه بپردازد و از طرفی برای ابراز ارادت خود به رهبری ایران و مکتب اسلام، قرآن خطی را به‌عنوان هدیه برای تقدیم به ایشان انتخاب کرده است. در نهایت می‌توان این رویداد را یکی از آثار انقلاب اسلامی و برکات ولایت‌فقیه دانست که با تکیه ‌بر حکمت عالیه توانسته است یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های جهانی را در خدمت اهداف انقلاب اسلامی به‌کارگیری نماید».

بر اساس گزارش رسانه‌های ایران و رادیو فردا/ع.م/ک.ر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر