زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ دی ۶, چهارشنبه

اسرائیل: حزب‌الله را از طریق دیپلماسی یا جنگ به شمال رود لیطانی خواهیم راند

 اسرائیل: حزب‌الله را از طریق دیپلماسی یا جنگ به شمال رود لیطانی خواهیم راند


ایلی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل
رودخانه لیتانی 

سخنگوی ارتش اسرائیل: حزب‌الله اگر به حملات خود علیه اسرائیل ادامه دهد، بهای سنگینی خواهد پرداخت

ایلی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل، چهارشنبه 6 دی، طی اظهاراتی مجددا تاکید کرد که اسرائیل با توسل به گزینه‌های دیپلماسی یا جنگ گروه شبه‌نظامی حزب‌الله را به عقب‌نشینی از جنوب لبنان تا شمال رودخانه لیطانی مجبور خواهد کرد.

وزیر خارجه اسرائیل، در این‌باره افزود: «حزب‌الله لبنان را از طریق دیپلماسی یا جنگ به عقب‌نشینی تا شمال رودخانه لیطانی مجبور خواهیم کرد.»

در همین راستا، بنی گانتز، عضو کابینه جنگ اسرائیل گفت: «اگر حزب‌الله از مرز دور نشود، ارتش اسرائیل آن را مجبور به این کار خواهد کرد.»

گانتر در ادامه افزود: وضعیت در مرز شمالی اسرائیل باید تغییر کند و زمان دیپلماسی رو به پایان است.

دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل نیز با اشاره به بمباران مداوم اسرائیل بر مواضع حزب‌الله در جنوب لبنان و خنثی کردن بسیاری از حملات این گروه شبه‌نظامی مورد حمایت ایران، تاکید کرد که حزب‌الله اگر به حملات خود علیه اسرائیل ادامه دهد، بهای سنگینی خواهد پرداخت.

شمال رود لیطانی

ایلی کوهن هفته گذشته گفته بود که اجرای قطعنامه بین‌المللی 1701 برای اخراج اعضای حزب‌الله از جنوب لبنان به شمال رودخانه لیطانی تنها راه جلوگیری از جنگ با لبنان است.

کوهن همچنین در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در آن زمان با کاترین کولونا همتای فرانسوی خود در تل‌آویو افزود که مسأله ما با حزب‌الله می‌تواند از طریق دیپلماتیک یا اقدام نظامی حل شود، او خاطرنشان کرد که فرانسه می‌تواند نقش مثبت و مهمی در جلوگیری از جنگ در لبنان ایفا کند.

از آغاز تشدید تنش‌ها در مرز اسرائیل و لبنان از ابتدای جنگ میان اسرائیل و حماس در 7 اکتبر، چندین نهاد محلی و بین‌المللی، به ویژه واشینگتن، بر لزوم اجرای قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل متحد و ادامه ماموریت نیروهای صلح‌بان بین‌المللی «یونیفل» که در پایان جنگ میان حزب‌الله و اسرائیل در ژوئیه 2006 در بین مرزهای دو طرف نزاع در جنوب لبنان مستقر شده‌اند، تاکید کردند.

اجرای قطعنامه 1701

قطعنامه شماره 1701 شورای امنیت سازمان ملل متحد، حزب‌الله را از حفظ حضور نظامی خود در منطقه جنوب رودخانه لیطانی، که به عرض حدود 30 کیلومتری در شمال مرزهای جنوب لبنان و اسرائیل قرار دارد، باز م دارد، با این حال، اما از ابتدای جنگ در نوار غزه، حزب‌الله تقریباً به طور روزانه حملات خود را از مناطق نزدیک به مرز با اسرائیل انجام می‌دهد که متاثر از تحولات منطقه‌ای تنش‌ها و تبادل آتش از دو سوی مرز اسرائیل و لبنان به طور فزاینده‌ای تشدید شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر