زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ مرداد ۱۰, شنبه

مصاحبه بسيارمهم سايت العربيه با وزير خارجه آلمان - وضعيت ا سد روز بروز بدتر ميشود

وزیر خارجه آلمان: از دخالت ایران در کشورهای عربی آگاهیم
جمعه 15 شوال 1436هـ - 31 ژوئیه 2015م

فرانک والتر اشتاینمایر وزیر امور خارجه آلمان
وب سایت العربیه، روز جمعه 30 ژوئیه 2015 در مصاحبه ای با فرانک والتر شتانمایر، وزیر خارجه آلمان مصاحبه اي با او انجام داده وخواست كه برلين دیدگاه هايش را در باره توافق هسته ای ایران و کشورهای غربی و نگرانی کشورهای عربي خليج فارس از دخالت های تهران در امور داخلی این کشور ها را از باز گو نمايد
اين مصاحبه از اين منظر قابل اهميت وتوجه است كه معمولا اين چند سال آلمان خود را از بطور فعال در بحرانهاي كشورهاي خاورميانه درگير نكرده است وجوابهاي وزير خارجه كه يكي از سردمداران مماشات با رژيم بوده قابل توجه است.
الان البته آقاي ماير سعي ميكند از توافق اتمي با رژيم ايران ماكزيمم دفاع را بكند در عين حال ميخواهد به كشورهاي عربي اطمينان خاطر بدهد كه آنها را تنها نخواهد گذاشت.
بطور مشخص در باره نگراني گشورهاي عربي در رابطه با دخالتهاي ايران در منطقه گفته است:
«ما از نگرانی کشورهای عربی از تلاش ایران برای تسلط بر منطقه که از خطر سلاح هسته ای هم خطرناکتر است، آگاهیم. ما نسبت به دخالت های ایران در سوریه، کمک به شبه نظامیان حزب الله و شیعیان مسلح عراق شک و تردیدی نداریم و این مسائل با توافق هسته ای یا در مدت کوتاه حل شدنی نیست اما من بر این باورم که توافق هسته ای امنیت بیشتری را برای کشورهای منطقه در بر خواهد داشت. اگر این توافق نبود ما در برابر شرایطی همچون شرایط سال 2013 قرار می گرفتیم که در آن زمان برغم همه تحریم ها ایران به ساختن بمب هسته ای نزدیک شده بود. ما از آغاز مذاکراتمان با ایران که از 12 سال پیش شروع شد تاکنون مرتب کشورهای همکاری خلیج را در جریان این گفت وگوها قرار دادیم و دنهایت موفق شدیم با این توافق تمام راههای رسیدن ایران به بمب اتمی را ببندیم ما از اینکه ایران دیگر قادر نخواهد بود بمب اتمی بسازد مظمئن هستیم واکنون تطبیق توافق نامه از سوی ایران بسیار مهم و سرنوشت ساز است لذا ما تمام تلاش خود بر این مسئله متمرکز کرده ایم. من مطمئنم که این توافق جریان های داخل ایران که خواهان روابط خوب و صلح آمیز با دنیای خارج و کشورهای همسایه هستند را قوی تر خواهد کرد».
در رابطه با سوريه هم ماير پاسخ دادو:
«تاکنون تمام تلاش های سازمان ملل متحد در تشویق طرف های درگیر برای یافتن راه حلی مسالمت آمیز شکست خورده است.این مسئله ساده نیست و به گونه ای به اختلاف میان روسیه و آمریکا بر می گردد. اما با این حال من مطمئنم که این مشکل به زودی برطرف خواهد شد چون روسیه به این نتیجه رسیده که وضعیت رژیم بشار اسد روز به روز بدتر می شود.با این شرایط مصلحت بازیگران منطقه ای در آن نیست که شاهد از هم پاشیده گی کامل سوریه شوند.

مجموعه سئوالات خبر نگار العربيه را در زير خواهيد ديد
 پاسخ كامل سئوالات  را اينجا كليك كرده وبخوانيد
خبرنگار العربیه از وزیر خارجه آلمان پرسید، آلمان چگونه به نگرانی کشورهای عربی خلیج نسبت به دخالت های تهران در امور داخلی آنها می نگرید؟.
ا
خبرنگار العربیه از وزیر خارجه آلمان پرسید، آیا حضور کشور آلمان به عنوان عضوی موثر در مذاکرات در کنار 5 قدرت بزرگ جهانی به دلیل رابطه ویژه ای که با ایران داشتید؟ حقیقت تین رابطه ویژه آلمان با آلمان در چیست؟
».
العربیه از« والتر شتانمایر» سوال کرد: آلمان چه موضعی در باره ایجاد منطقه امن در مرزهای سوریه دارد و آیا شما چشم اندازی برای حل بحران سوریه می بینید؟

وزیر امور خارجه آلمانبه این سوال «العربیه» که «آلمان به آشوب هایی که ایران در بحرین، یمن، عراق، سوریه و لبنان ایجاد می کند، چگونه می نگرد؟ گفت: «ما به این مساله با دید واقع بینانه می نگریم».
».

العربیه از آقای اشتانمایر سوال کرد: «آلمان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی، از شمار زیادی از مهاجران میزرانی می کند. آیا در ادغام آن ها به ویژه مسلمانان با جامعه آلمان موفق شدید؟ آیا اخیرا در قانون مهاجرت سخت گیری هایی صورت گرفته؟»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر