زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ شهریور ۱, یکشنبه

شادباش به مناسبت پنجاهمین سالگرد گنجینه ملی

 

مهرداد هرسيني
در آستانه شهریور قرار داریم. ماه اشک‌ها، ماه شادی‌ها و ماه لبخندها. به‌یقین می‌توان گفت که ماه شهریور ریشه‌ای بس عمیق در تاریخ ملی و نوین میهن امان دارد. روزهای شهریور مملو از خاطره شهادت مجاهدین و مبارزین در زندان‌های شاه و خمینی، مملو از استقامت و پایداری برای حقوق بشر و رسیدن به حاکمیت مردمی و باز مملو از روزهای خون و آتش در قیام 57 علیه دیکتاتوری سلطنتی و تبلور مقاومت و استواری در اشرف قهرمان علیه دیکتاتوری مذهبی حاکم بر ایران است.
روزهایی که بقول عارف قزوینی:
از خون جوانان وطن لاله دمیده
از ماتم سرو قدشان سرو خمیده

 شهریور همچنین در خود و با خود یک سالروز ملی دیگر را نیز به همراه دارد و آن سالروز تأسیس سازمان مجاهدین خلق به‌مثابه گنجینه ملی، مبارزاتی و مردمی برای رسیدن به آزادی، برابری و عدالت است. سخن از جنبشی باریشه‌های عمیق اجتماعی و تنیده در جای‌جای میهنمان از بحر خزر تا خلیج‌فارس و از سرخس تا اهواز و سیستان و بلوچستان، از آذربایجان و کردستان تا گیلان و مازندران.
جنبشی بزرگ باسیاست‌های روشن، مردمی و مورداحترام بین‌الملل بشر. جنبشی با کوله باری 50 ساله با خیل شهیدان و اسیران و با کادرهای ذیصلاح رهبری کننده در هیبت 1000 زن قهرمان مجاهد که برای نسل‌ها از خود بجا گذاشته است. همان جنبش ریشه‌دار، با رهبری توانمند و هوشمندانه «مسعود و مریم» که توفان‌ها و سیلاب‌ها و تمامی توطئه‌ها و دسیسه‌های ارتجاع حاکم- از بمباران‌های ناجوانمردانه تا کودتای ننگین 17 ژوئن - نه‌تنها نتوانسته کمر آن را خرد نماید، بلکه هرروز استوارتر و پایدارتر با خانه و خانواده پرچم مبارزه برای آزادی و حقوق بشر را بردش می‌کشد. همان جنبش مردمی که در سرآغاز سی خرداد رژیم را بی آینده و ابتر کرد، جام زهر جنگ ضد میهنی را به حلقوم خمینی ریخت، پروژه‌های جنگ‌افروزانه و بنیادگرایانه رژیم را شجاعانه افشاء کرد و جهانی را علیه تروریسم و بنیادگرایی و همچنین پروژه ساخت سلاح اتمی و پنهان‌کاری‌های خلیفه ارتجاع برانگیخت.

به‌راستی تاریخچه شکل‌گیری این جنبش مردمی چیست؟ كامل بخوانيد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر