زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ مرداد ۲۱, چهارشنبه

فراخوان مجدد به ارگانهاي حقوق بشري و مدافعان حقوق زنان براي آزادي سريع خانم نرگس محمدي

كميسيون زنان, فراخوان مجدد به ارگانهاي حقوق بشري و مدافعان حقوق زنان براي آزادي سريع خانم نرگس محمدي

وي بر اثر محروميت از رسيدگيهاي درماني در شرايط نامساعدي به سر مي برد. خانم نرگس محمدي، زنداني سياسي و فعال حقوق بشر، به رغم وخامت حالش همچنان از رسيدگيهاي درماني مورد نياز خود محروم است. وي در روزهاي گذشته پس از آن‌که به مدت هشت ساعت دچار فلج عضلانی شد، به بیمارستان خارج از زندان منتقل گرديد. اما به رغم تأكيد پزشكان بر لزوم مراقبتهاي پزشكي، در حالت نيمه بيهوشي به زندان اوين بازگردانده شد.
خانم محمدی، مادر دو فرزند، در روز 15 ارديبهشت به طور غيرقانوني و بدون ارائه هيچگونه حكم قضايي توسط عوامل اطلاعاتي رژيم در خانه اش بازداشت و به زندان اوين منتقل شد. دژخيمان به منظور تشديد فشار بر اين زنداني سياسي، هنگام ورود به بند، داروهاي او را گرفتند و پس از آن نيز محروميت از داروهاي مورد نيازش همچنان ادامه يافت. بيدادگاه آخوندي كه قرار بود در روز 15تيرماه به پرونده وي رسيدگي كند به دلايل نامعلوم برگزار نشد.
خانم محمدي نخستين بار در خرداد ۸۹، بازداشت و به اتهام «اجتماع و تباني عليه امنيت ملي» و «تبليغ عليه نظام» به شش سال حبس محكوم شد. اما بر اثر شكنجه و شرايط وخيم زندانهاي رژيم، در دوران بازجويي دچار بیماری اعصاب و فلج عضلانی شد و به دنبال آن، به خاطر وخامت حالش با حکم «عدم تحمل کیفر» با وثيقه سنگين از زندان آزاد شد.
تجليل از خانواده هاي زندانيان سياسي، شركت و سخنراني در مراسم گراميداشت ستار بهشتي، كارگر وبلاگ نويس كه در زير شكنجه به شهادت رسيد، و اعتراض عليه اسيدپاشي به دختران، فعاليت براي توقف حكم اعدام، دفاع از زندانيان اقليتهاي قومي و مذهبي از جمله فعاليتهاي خانم محمدي است كه خشم فاشيسم مذهبي حاكم بر ايران را برانگيخته است.
همچنین گفته مي شود به دنبال مخالفت خانم محمدي با اعدام چند زنداني اهل سنت و درخواست رعايت يك روند عادلانه در مورد آنها به پرونده او اتهام مسخره همكاري با داعش اضافه شده است. در نامه يي كه از سوي وزارت اطلاعات در پرونده وي قرار گرفته، نوشته شده كه ”به دليل متنبه نشدن نرگس محمدي تقاضاي اشد مجازات شده است“. دو سردژخيم اوين به نامهاي نصيري پور و حميدي او را تهديد كرده اند كه به خاطر اعتراضاتي كه در حمايت از وي صورت گرفته، حكم سنگيني عليه او صادر خواهند كرد.
خانم سروناز چيت ساز، مسئول كميسيون زنان شوراي ملي مقاومت ايران، بار ديگر از مراجع بين المللي حقوق بشري و آقاي احمد شهيد گزارشگر ويژه ملل متحد در مورد وضع حقوق بشر در ايران و همچنين ارگانهاي مدافع حقوق زنان خواست ضمن محكوم كردن دستگيريهاي خودسرانه در رژيم آخوندي، اقدامي مؤثر براي آزادي خانم نرگس محمدي و ديگر زنان زنداني سياسي به عمل آورند.

كميسيون زنان شوراي ملي مقاومت ايران
21 مرداد 1394 (12 اوت 2015)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر