زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ شهریور ۶, جمعه

سازمان مجاهدين - رمز شکست‌ناپذیری مجاهدین - هدايت ورهبري قسمت دوم

سازمان مجاهدين - رمز شکست‌ناپذیری مجاهدین - هدايت ورهبري
قسمت دوم 
به قلم علیرضا معدنچی
هدایت و رهبری 

البته کیفیت افراد تشکیل دهنده یک سازمان و تشکل مهم است، ظرف و تشکلی هم که این افراد در آن سازمان‌یافته و گردهم آمده‌اند، هم مهم است؛ اما مهمتر از این هر دو، عاملی است که این مجموعه را سمت می‌دهد، آنها را در یک راستای واحد، رو به سوی یک آرمان واحد و هدفهای مرحله‌یی مشخص، به حرکت درمی‌آورد، هدایت و هماهنگ می‌کند، آموزش می‌دهد. سازمان می‌دهد و پیش می‌برد. این، آن موهبت یگانه و بی‌بدیلی است که مجاهدین و مقاومت ایران از آن برخوردارند. موهبتی که نامش رهبری است، نامش مسعود رجوی و مریم رجوی است. 

اکنون روشنتر می‌توان پاسخ داد که سازمان مجاهدین و مقاومت ایران، چگونه، با چه ساختاری و با چه مکانیسمی تا کنون پیش رفته؟ چگونه توانسته پیروزیهای خارق‌العاده‌یی هم‌چون خروج از لیست تروریستی را محقق کند؟ چگونه از تندپیچهای خطیری که یکی پس از دیگری بر سر راهش ظاهر شده‌اند، بگذرد؟ عامل یگانه‌ساز این سازمان چیست؟ منشأ قدرتش در کجاست؟ 
این واقعیت از چشم ناظران و دوستان خارجی مقاومت ایران که هر کدام تجارب پرباری در سیاست و در کار با نخبگان و طیفهای مختلف اجتماعی دارند، پوشیده نمانده است. 

رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک و کاندیدای ریاست‌جمهوری می‌گوید: (کنفرانس واشینگتن-9فوریه 2013) 
«…
تحت رهبری خانم رجوی سازمان شما، منجر به یک ایران آزاد و دموکراتیک، ایرانی می‌شود که به حقوق‌بشر احترام می‌گذارد، صلح‌جو و غیرهسته‌یی است». 

ژان فرانسوا لوگاره؛ شهردار منطقه یک پاریس نیز خطاب به خانم مریم رجوی می‌گوید: می‌گوید: «شما برای تمام جهان، جهان آزاد، سمبل گفتگو، درایت، تفاهم و صلح هستید» (کنفرانس نمایندگان کنگره آمریکا- پاریس-17فوریه 2013). 

و ژان پیر برار نماینده مجلس ملی فرانسه (در کنفرانس 2فوریه 2013 پاریس) می‌گوید: 
مردمانی هستند که در تاریخشان شخصیتهای فوق‌العاده دارند: نلسون ماندلا در آفریقای جنوبی ما ژنرال دو گل را داشتیم و شما مریم رجوی را دارید و اینها شخصیتهایی هستند که تاریخ را تغییر می‌دهند. 


آری، در صدر هر انقلاب پیروزمندی لزوماً یک رهبر و یک شخصیت استثنایی قرار دارد. اما ویژگی مریم رجوی که او را از سایر رهبران محبوب سیاسی و پیشوایان انقلابی ممتاز می‌کند، ایمان خلل‌ناپذیر او به انسان و تواناییهای بیکران انسان و تکیه او بر عنصر انسانی است. انسان فارغ از جنس، نژاد، دین و مکتب. از این‌رو دامنه تأثیر پیام مریم رجوی، از مجاهدین و حتی ایرانیان فراتر می‌رود و هر انسان مسئول و هر وجدان بیداری را، از انسانهای عادی تا برجسته‌ترین و قدرتمندترین شخصیتها تحت تأثیر قرار می‌دهد و برمی‌انگیزد. این چنین است که در جبهه جهانی‌ای که مقاومت ایران در برابر فاشیسم دینی حاکم بر ایران، شکل داده؛ علاوه بر مردم آگاه در کشورهای مختلف از آمریکا و اروپا و خاورمیانه، لشکری از منتخبان مردم در پارلمانها یا شهرداریها و برجسته‌ترین شخصیتهای سیاسی، اجتماعی، مذهبی و فرهنگی را می‌بینیم که با تمام توش و توان و عشق و اعتقاد، به یاری و همراهی با این مقاومت برخاسته‌اند و در این مسیر گاه به منافع خود از مقام و شغل تا موقعیت سیاسی و اجتماعی پشت می‌کنند و بسا که در برابر نظام و حکومتی که خود جزیی از آن هستند، ایستاده و علیه آن موضع می‌گیرند. این تأثیرات، در کانونی‌ترین نقطه خود، یعنی در مجاهدین و اشرف‌نشانها به اوج خود می‌رسد و منشأ آتشفشانی از عشق و شور انسانی می‌گردد که خاستگاه آن گوهر ناب انسانی است. نوشته‌های شهیدان کهکشان اشرف می‌تواند شاهد مثالهای خوبی در این باب باشد: 
«
ما عهد بسته‌ایم که با تمسک به انقلاب خواهر مریم و با زدودن تمام ذرات باقیمانده از هر نوع ایدئولوژی استثماری و منفعت طلبانه فردی و زدودن ناخالصیها، در صفوفمان و بنیان ریختن تشکیلاتی نوین، درسی زرین از حماسه پایداری به‌جای بگذاریم» (از نقشه مسیر مجاهد قهرمان شهید مجید فردی شیویاری ـ مرداد92). 

«
خواهر مریم… با انقلاب شما، با صدق و فدای بیکران شما و مجاهدان بی‌بدیل و نوامیس و تکیه‌گاههای آرمانی، در این 10سال، گام به گام بر ایمانم افزودید و درسی دیگر برای انسان بودن و مبارز ماندن و مجاهدت کردن را به من آموختید…» (از نامه مجاهد قهرمان شهید حسن جباریبه خانم مریم رجوی ـ خرداد91). 

سخنان این پروردگان مکتب مریم رجوی که صرفاً به‌عنوان نمونه در این‌جا آمد، رمزگشای معمای منشأ قدرت مجاهدین است، قدرتی که چشم دنیا را خیره کرده است. اینها به‌روشنی بیان می‌کنند که مجاهدین با اتکا به چه چیزی می‌توانند تا فراسوی طاقت انسان، فشارها را تاب بیاورند و از توفان بنیان‌کن حوادث و از جگرسوزترین ابتلاها، سرشارتر و توانمندتر عبور کنند و پرشورتر و رزم‌آورتر به نبرد برخیزند. پاسخ را می‌توان در یک عبارت، خلاصه کرد: مریم و ایمان مریم به انسان و آزادی انسان! این ایمان در نبرد بی‌امان با رژیم ضدانسانی ولایت‌فقیه، بی‌تردید پیروز خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر