زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۶ آذر ۳۰, پنجشنبه

قطعنامه سازمان ملل درباره قدس پیروزی فلسطین است -محمود عباس رئیس دولت فلسطین

 قطعنامه سازمان ملل درباره قدس پیروزی فلسطین است - محمود عباس رئیس دولت فلسطین


محمود عباس رئیس دولت فلسطین

محمود عباس رئیس دولت فلسطین


محمود عباس رئیس دولت فلسطین روز پنجشنبه 30آذر قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل‌متحد درباره بیت‌المقدس را پیروزی برای فلسطین دانست. وی گفت که قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل، خط بطلانی بر تصمیم دونالد ترامپ است. مجمع عمومی ملل‌متحد روز پنجشنبه در یک اجلاس فوری و فوق‌العاده قطعنامه‌یی را با 128رأی مثبت در همین رابطه به تصویب رساند.. قطعنامه، آمریکا را به منتفی کردن تصمیمش برای انتقال سفارت خود به بیت‌المقدس فرامی‌خواند.

نبیل ابوردینه سخنگوی رسمی دولت فلسطین نیز گفت: «این قطعنامه بار دیگر نشانگر ایستادن جامعه جهانی در کنار حق فلسطینی است. هیچ تهدیدی که مخالف قوانین بین‌المللی است نتوانست مانع این موضع جامعه جهانی شود».

وی افزود: «این قطعنامه بار دیگر تأکید می‌کند که مسأله فلسطین، مسأله عادلی است که از پشتیبانی مشروعیت بین‌المللی برخوردار است. هیچ تصمیمی از هر طرف که باشد نمی‌تواند چیزی از واقعیت را تغییر دهد. قدس سرزمینی اشغال شده است که بر آن قوانین بین‌المللی جاری است».

ابوردینه افزود: «تلاش‌هایمان را در سازمان ملل‌متحد و تمام مجامع بین‌المللی ادامه خواهیم داد تا این اشغال‌گری را متوقف کنیم و کشور فلسطینی‌مان را به پایتختی قدس شرقی برپا کنیم».

او گفت: «از کشورهایی که از قطعنامه پشتیبانی و با وجود فشارهای وارده، اراده سیاسی خود را ابراز کردند، تشکر می‌کنیم. آنها از مشروعیت بین‌المللی و حق مردم فلسطینی در آزادی و استقلال، حمایت کردند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر