۱۴۰۳ مرداد ۸, دوشنبه

پرونده تحقیقات درباره ترور نافرجام ترامپ؛ شناسایی مهاجم بیش از یک ساعت قبل از حادثه

 پرونده تحقیقات درباره ترور نافرجام ترامپ؛ شناسایی مهاجم بیش از یک ساعت قبل از حادثه



بنا بر تحقیقات جاری پلیس «FBI» درباره این پرونده، انگیزه فرد مهاجم از اقدام به ترور نافرجام ترامپ هنوز نامشخص است

در حالی که تحقیقات درباره انگیزه‌های ترور نافرجام دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری سابق و نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات 2024 ریاست ‌جمهوری آمریکا، همچنان ادامه داشته و در کانون توجه ایالات متحده و جهان قرار دارد، اداره تحقیقات فدرال آمریکا «اف‌بی‌آی» جزئیات جدیدی از این پرونده را فاش کرد.

تحقیقات پلیس«FBI» نشان می‌دهد که انگیزه‌های ترور نافرجام ترامپ هنوز نامشخص است.

بنا بر تحقیقاتی که تاکنون انجام شده فرد مهاجم طرح‌ریزی دقیقی انجام داده و تلاش می‌کرد درباره اقدام خود پنهان‌کاری کند.

در جزئیات جدید تحقیقات درباره این پرونده همچنین آمده است که عامل تیراندازی به سوی ترامپ در اینترنت درباره راکتورهای انرژی و سوءقصد به نخست‌وزیر اسلواکی جستجو و از نام‌های مستعاری برای خرید اینترنتی 25 قبضه سلاح گرم در سال 2023 استفاده کرده بود.

یک مقام اداره تحقیقات فدرال آمریکا دوشنبه گفت که پلیس در روز 13 ژوئیه فردی که قصد ترور دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه را داشت را بیش از یک ساعت از واقعه اقدام به تیراندازی او، شناسایی و تصویر گرفته شده از وی را با دیگر ماموران پلیس به اشتراک گذاشته شده بود.

به گزارش «رویترز» کیون روجیگ، افسر ویژه مسئول دفتر در پیتسبورگ طی اظهاراتی مطبوعاتی درباره حادثه ترور نافرجام ترامپ گفت که «ماموران پلیس عامل تیراندازی را به عنوان فرد مظنون مورد نظر شناسایی کردند».

وی افزود که یک افسر پلیس محلی نیز آن روز تصویری از توماس کروکس، فرد مسلح، گرفته و آن را برای دیگر مقامات امنیتی مسئول اجرای قانون در صحنه و در جریان تجمع انتخاباتی ترامپ در ایالت پنسیلوانیا ارسال کرده بود.

این مقام امنیتی در ادامه گفت که پس از نزدیک به 30 دقیقه افرادی از تیم‌های واکنش سریع کروکس را دیدند که از سیستم اندازه‌گیری فاصله و همچنین جستجوی در سایت‌های خبری مشاهده کردند.

در پایان اظهارات این مقام پلیس آمده است که کروکس ساعت 5:56 عصر یعنی 20 دقیقه قبل از وقوع تیراندازی در حالی دیده شده که کوله‌پشتی‌ای حمل می‌کرد و در ساعت 6:08 عصر همان روز دوربین تصویری یک مامور پلیس او را در حال حرکت بر بام ساختمانی رصد کرد که از بالای آن به سوی ترامپ شلیک شد.

انگیزه تاکنون نامشخص

از سویی مقامات اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده دوشنبه اظهار داشتند که تاکنون انگیزه عامل تیراندازی به سوی ترامپ که 20 سال سن دارد و در نتیجه پاسخ نیروهای امنیتی و اصابت گلوله به وی کشته شده است، برای آنها نامشخص مانده است.

در ادامه ارائه جزئیات جدید این پرونده به گفته این مقامات امنیتی، فرد مهاجم همچنین از طریق اینترنت درباره حوادث تیراندازی جمعی در گذشته، درباره نحوه تهیه بمب‌های دست‌ساز معمولی و تلاش برای ترور روبرت فیکو، نخست‌وزیر اسلواکی در ماه مه گذشته، جستجو کرده بود.

ترور جان اف کندی

خبرگزاری «رویترز»، گزارش داد که کریس رِی، مدیر «اف‌بی‌آی»، چهارشنبه گذشته، به قانون‌گذاران گفت که فردی که قصد ترور ترامپ را داشت، در اینترنت درباره نحوه ترور «جان اف کندی» توسط «لی هاروی اسوالد» تحقیق کرده بود.

رِی همچنین در اظهارات خود در برابر کمیته قضایی مجلس نمایندگان توضیح داد که توماس کروکس از حدود 6 ژوئیه «به شدت بر روی ترامپ و گردهمایی‌های انتخاباتی او متمرکز بوده است.»

به گزاری خبرگزاری «سی‌ان‌ان»، فردی که انگیزه سوءقصد به جان رئیس‌ جمهوری پیشین آمریکا را داشت، 20 ساله و اهل منطقه پنسیلوانیا است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر