۱۴۰۳ مرداد ۳, چهارشنبه

با احضار سفیر آلمان حکومت ایران تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ را شدیداً محکوم کرد

 با احضار سفیر آلمان حکومت ایران تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ را شدیداً محکوم کرد

مرکز اسلامی هامبورگ معروف به مسجد علی یا مسجد آبی dr

ساعاتی پس از تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ وابسته به جمهوری اسلامی ایران و رهبر این کشور، علی خامنه‌ای، وزارت امور خارجۀ ایران به نشانۀ اعتراض سفیر آلمان در تهران را احضار کرد و اعتراض شدید خود را به بسته شدن این مرکز به اطلاع دولت آلمان رساند.

تهران در اعتراض خود اقدام دولت آلمان را "خصمانه و خلاف مبانی حقوق بشر" دانسته است.

در چارچوب یک عملیات ضدتروریستی گسترده علیه شبکه ها و نمایندگی های وابسته به حکومت ایران و مهمترین متحد آن، حزب‌الله لبنان، دولت آلمان فعالیت‌های مرکز اسلامی هامبورگ و پنج سازمان و نهاد وابسته به آن را در این کشور ممنوع  اعلام کرد و بیش از پنجاه نمایندگی و دفتر این مرکز را مورد تجسس قرار داد.

از نظر دولت آلمان، مرکز اسلامی هامبورگ "خط مقدم حکومت مذهبی تهران برای ترویج ایدئولوژی حکومت اسلامی و حمایت از گروه تروریستی حزب الله لبنان است."

به گفتۀ نانسی فایزر، وزیر کشور دولت آلمان، اسناد و مدارک به دست آمده در جریان تحقیق از مرکز اسلامی هامبورگ و متعلقات آن، ظن قوّی را نسبت به فعالیت‌های این مرکز تأئید کردند به طوری که دولت آلمان راهی جز تعطیلی این مرکز پیش پای خود ندید.

به گفتۀ وزیر کشور آلمان مرکز اسلامی هامبورگ "مروّج ایدئولوژی اسلامی افراطی و تمامیت‌خواه در آلمان است" و سازمان‌های وابسته به آن از "تروریست های حزب الله پشتیبانی و یهودستیزی‌ای مهاجم را تبلیغ می کنند." خانم فایرز همچنین گفته است که "مرکز اسلامی هامبورگ به عنوان نمایندۀ مستقیم رهبر انقلاب اسلامی ایران به صورت تهاجمی و فعال ایدئولوژی انقلاب اسلامی را ترویج می‌کند و می کوشد آن را به دولت فدرال آلمان نیز تحمیل کند."

سرویس های اطلاعاتی آلمان از مدت زمانی طولانی فعالیت‌های مرکز اسلامی هامبورگ را تحت نظر داشتند و در گزارش خود در سال ۲٠۲۳ تصریح کرده بودند که این مرکز مهمترین نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در آلمان، خارج از سفارت جمهوری اسلامی است.

از نظر دولت آلمان مرکز اسلامی هامبورگ به عنوان نمایندۀ مستقیم علی خامنه‌ای به فرمان او دستورات سیاسی تهران را برای صدور انقلاب اسلامی به نحوی منسجم و قاطع اجرا می کند.

در سال های گذشته فراخوان‌های متعددی در داخل آلمان برای تعطیل کردن این مرکز منتشر شدند. به گفتۀ دولت آلمان، فعالیت های مرکز اسلامی هامبورگ نشان می دهند که این کانون از بُعد نظامی و سیاسی از آنچه تهران "محور مقاومت" می نامد و همچنین از ائتلاف با گروه تروریستی حزب الله پشتیبانی و قویاً این پشتیبانی را نیز تشویق می‌کند. ار اف ای 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر