۱۴۰۳ تیر ۲۸, پنجشنبه

ظریف: جایی برای مخالفان پزشکیان در دولت نیست

 

ظریف: جایی برای مخالفان پزشکیان در دولت نیست


ظریف گفت جائی برای مخالفان پزشکیان در دولت وجود ندارد 

محمد جواد ظریف، رئیس شورای راهبری دوره انتقال در دولت مسعود پزشکیان، رئیس دولت چهاردهم اعلام کرد که برای مخالفان پزشکیان، در این دولت جایی نیست. این درحالی است که به گفته وی از کسانی چون سعید جلیلی، کاندیدای تندروی اصولگرا نیز برای پیشنهاد افرادی به کابینه دعوت شده است.

ظریف که شامگاه چهارشنبه هفدهم ژوئیه در یک برنامه تلویزیونی شرکت کرده بود همچنین با اشاره به تشکیل «دولت وحدت ملی» به جای «دولت ائتلافی» تاکید کرد: «قرار نیست افرادی که با گفتمان رئیس جمهوری همراهی ندارند در کابینه حاضر باشند.»

وی در ادامه گفت: «مردم به یک نفر رای دادند و آن یک نفر هم افرادی که با آن گفتمان همراهی کنند، جمع خواهد کرد.»

ظریف تاکید کرد: «انتخاب وزیران حق رئیس جمهور است و ما صرفا یک بازوی مشورتی هستیم و گزینه‌ها را به ایشان پیشنهاد می‌دهیم.»

طبق گفته‌های محمد جواد ظریف نه فقط از افرادی چون محمد خاتمی، حسن روحانی و «جریان اصلاحات و انجمن‌های علمی فعال» درخواست شده تا افرادی را برای تشکیل کابینه معرفی کنند بلکه به گفته وی از غلامعلی حداد عادل، محمد باقر قالیباف و سعید جلیلی هم چنین درخواستی شده است.

وی همچنین با بیان اینکه در واقع مسعود پزشکیان نامزد جبهه اصلاحات بوده، در ادامه تاکید کرد: «پس اینکه جبهه اصلاحات سهمی در دولت داشته باشد، سهم‌خواهی نیست.»

وی گفت: «مستقلان، اعتدال‌گرایان و حتی برخی اصولگرایان و حتی کاندیداهایی که در دور اول کنار رفتند در دور دوم به ما کمک کردند.»

به گفته وی اسامی نهایی تا روز سوم مرداد ماه آماده خواهد شد تا برای بررسی به مجلس فرستاده شود.

محمد جواد ظریف در این گفت‌وگوی تلویزیونی به حضور اقوام، گروه‌ها، جوانان و زنان در کابینه آینده هم اشاره کرده است. به گفته وی «جامعه مدنی و مردم در تشکیل هیات دولت مشارکت دارند» و «ترکیبی از اقوام و اقشار و گروه‌های اجتماعی در این کارگروه‌ها حاضر هستند.»

پس از سقوط بالگرد ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری پیشین انتخابات ریاست جهوری چهاردم به صورت زودهنگام برگزار شد و پس از دو دوره رقابت، مسعود پزشکیان به عنوان نامزد مورد حمایت اصلاح‌طلبان در آن پیروز شد.

انتخاب مسعود پزشکیان در حالی است که بسیاری گروه‌های سیاسی این انتخابات را تحریم کردند و میزان مشارکت عمومی در آن نسبت به دوره‌های گذشته جمهوری اسلامی بسیار پایین بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر