۱۴۰۳ مرداد ۲, سه‌شنبه

آمریکا، امارات و اسرائیل نشست محرمانه‌ای دربارۀ آینده غزه برگزار کردند

 آمریکا، امارات و اسرائیل نشست محرمانه‌ای دربارۀ آینده غزه برگزار کردند


شیخ محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحد عربی © AFP

به گزارش منابع خبری در اسرائیل، پنجشنبه گذشته وزرای امور خارجۀ امارات و اسرائیل و مشاور رئیس جمهوری آمریکا در امور خاورمیانه در نشست مخفیانه‌ای در ابوظبی دربارۀ آیندۀ غزه پس از جنگ گفتگو کردند.

برگزاری این نشست نشان می‌دهد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، رویکرد واقع بینانه‌ای دربارۀ آیندۀ غزه اتخاذ کرده است. از جمله شرکت کنندگان در این نشست، ران درمر، وزیر امور خارجۀ اسرائیل، همتای اماراتی او، عبدالله بن زاید، و  برت مک گرک، مشاور رئیس جمهوری آمریکا در امور خاورمیانه، بوده‌اند.

به گزارش سایت خبری "واللا" در اسرائیل در این نشست امارات متحد عربی پیشنهاد کرده که برای مدیریت بحران انسانی، استقرار نظم و تشکیل یک حکومت جدید در غزه یک نیروی بین المللی موقتاً در این بخش از سرزمین‌های فلسطینی مستقر شود.

همین منابع افزوده‌اند که امارات متحد عربی حاضر است در این نیروی بین المللی شرکت کند مشروط به این که اولاً از تشکیلات خودگردان فلسطین برای شرکت در آن رسماً دعوت شود، ثانیاً اصلاحات ملموسی در درون این تشکیلات صورت بپذیرد و ثالثاً اسرائیل موافقت خود را با روند سیاسی تشکیل دولت مستقل فلسطینی اعلام کند.

برگزاری این نشست سه جانبه همزمان است با فشارهای دولت بایدن بر بنیامین نتانیاهو در خصوص دورۀ پس از جنگ در نوار غزه. قرار است پنجشنبه آینده رئیس جمهوری آمریکا در ملاقات با نخست وزیر اسرائیل در کاخ سفید با او دربارۀ این موضوع و همچنین آزادی گروگان های اسرائیلی و آتش‌بس در غزه گفتگو کند.ار اف ای

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر