۱۴۰۳ تیر ۳۰, شنبه

در آستانه برگزاری المپیک پاریس، فرانسه، بالاترین وضعیت امنیتی را اختیار کرد

در آستانه برگزاری المپیک پاریس، فرانسه، بالاترین وضعیت امنیتی را اختیار کرد


پلیس فرانسه در حال آماده باش وگشت در شانزه الیزه


درحالی که کمتر از یک هفته به برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس باقی مانده، مجموعه‌ای از حملات در ۲ روز پسین، سبب شده تا فرانسه در بالاترین وضعیت امنیتی قرار گیرد.

دادستان‌های فرانسه اعلام کردند که مهاجمی که به روز پنج‌شنبه ۱۸ ژوئیه، به یک پلیس در نزدیکی میدان شانزه‌لیزه، یکی از توریستی‌ترین مناطق پاریس، حمله کرده بود، در همان روز یک نوجوان را نیز به قتل رسانده است.

این مهاجم بعدتر توسط شلیک پلیس کشته شد. گفته شده که پلیس زخمی نیز ممکن زنده بماند.

در کنار این، جمعه ۱۹ ژوئیه، پلیس فرانسه یک مرد دیگر را به جرم حمله «تروریستی» بازداشت کرده است. گفته شده که این مرد درحالی که چاقو در دست داشت، تلاش می‌کرد تا یک راننده تاکسی را به قتل برساند.

چند روز پیشتر از این رویدادها هم یک مرد دیگر که سابقه مشکلات روانی داشت، در یکی از ایستگاه‌های قطار به یک سرباز حمله کرده بود.

در کنار این، پلیس همچنان درحال بررسی رویدادی است که یک مرد، خودروی خود را به تراس یک کافه کوبیده است.

این رویدادهای که به گفته پلیس فرانسه، هرچند به هم ارتباط ندارند، اما برخی از آنها مرتبط با تروریسم هستند، درحال رخ داده که قرار است به تاریخ ۲۶ ژوئیه، مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، برگزار شود.

در مدت این بازی‌ها، تخمین زده شده که پاریس میزبان دستکم ۱۰ میلیون بازدیدکننده و اعضای کاروان‌های ورزشی خواهد بود. ار اف ای

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر