۱۴۰۳ مرداد ۳, چهارشنبه

چپ فرانسه، لوسی کسته، چهرۀ مستقل جامعۀ مدنی را نامزد نخست وزیری کرد

 چپ فرانسه، لوسی کسته، چهرۀ مستقل جامعۀ مدنی را نامزد نخست وزیری کرد


تصویر لوسی کسته حین مصاحبه تلویزیونی امانوئل ماکرون AFP - LUDOVIC MARIN


پس از هفته‌ها مذاکره جبهۀ جدید مردمی، مرکب از احزاب چپ فرانسه و پیروز اصلی انتخابات پارلمانی این کشور در ژوئن گذشته، "لوسی کسته"، شخصیت مستقل و چهرۀ مهم جامعۀ مدنی را به عنوان نامزد خود برای احراز مقام نخست وزیری معرفی کرد.

"لوسی کسته" سی و هفت سال دارد و کارمند بلندپایه شهرداری پاریس و مدافع مهم نظام خدمات اجتماعی، حفظ و تقویت آن به شمار می‌رود. "لوسی کسته" فارغ التحصیل مدرسه عالی علوم سیاسی و London School of Economics است. او برغم جوانی پیشینۀ حرفه ای بسیار مستحکمی دارد. "لوسی کسته" پیش از این مدیر کل خزانه داری و مسئول سلول مبارزه با پولشویی در وزارت مالی فرانسه بوده است.

انتخاب او از سوی احزاب چپ فرانسه به عنوان نامزد مقام نخست وزیری، رئیس جمهوری این کشور، امانوئل ماکرون، را در وضعیتی دشوار قرار داده است، به طوری که او از این پس نمی‌تواند قانوناً و به سهولت از نامزدی "لوسی کسته" برای احراز مقام نخست وزیری چشم پوشی کند.

از منظر سیاسی، "لوسی کسته" به جناح چپ حزب سوسیالیست فرانسه نزدیک است. او در آوریل ۲٠۲١ از پایه گذاران جمعیت دفاع از خدمات اجتماعی در فرانسه بود و سپس سخنگویی آن را نیز برعهده گرفت. در گفتگو با خبرگزاری فرانسه، "لوسی کسته" گفته است مأموریتی را که احزاب چپ فرانسه به وی محول کرده‌اند "در نهایت تواضع و اعتقاد راسخ" می پذیرد و نامزدی خود را برای مقام نخست وزیری کاملاً معتبر و جدّی می داند.

"لوسی کسته" گفته است که در صورت برگزیده شدن به این مقام تغییر قانون بازنشستگی از سوی امانوئل ماکرون را لغو خواهد کرد و اصلاح نظام مالیاتی را در اولویت خود قرار خواهد داد به طوری که، به گفتۀ او، هر کس، اعم از افراد و شرکت های چندملیتی، سهم عادلانۀ خود را به نظام مالیاتی کشور بپردازند.

از دیگر اولویت‌های "لوسی کسته" افزایش دستمزدها و درآمدهای اجتماعی و جلوگیری از سیر قهقرایی نظام خدمات اجتماعی در فرانسه است. او گفته است که نابودی خدمات اجتماعی موجب به قدرت رسیدن راست افراطی در فرانسه می شود.  ار اف ای    

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر