۱۴۰۳ تیر ۲۲, جمعه

ماکرون از نیروهای «جمهوری‌خواه» خواست در پارلمان اکثریت تشکیل دهند

 ماکرون از نیروهای «جمهوری‌خواه» خواست در پارلمان اکثریت تشکیل دهند


ماکرون از همه نیروهای سیاسی خواست که  اکثریت را در مجلس بسازند تا او نخست وزیر تعیین کند

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در نامه‌ای خطاب به فرانسوی‌ها از همه نیروهای سیاسی که خود را در نهادهای جمهوری به رسمیت می‌شناسند، خواست تا پیش از انتصاب نخست‌وزیر جدید، «اکثریت قاطع» را در مجلس ملی تشکیل دهند.

ماکرون اطمینان داد زمانی که نیروهای سیاسی در این زمینه به توافق برسند، در مورد انتصاب نخست وزیر تصمیم خواهد گرفت.

در نامه‌ای که روز چهارشنبه در مطبوعات منطقه‌ای منتشر شد، مکرون برای اولین بار پس از دور دوم انتخابات زودهنگام پارلمانی، درباره این انتخابات اظهارنظر می‌کند.

او معتقد است که نه تنها «کسی پیروز نشد» بلکه لازم است «ابتکار جدیدی ابداع کرد.»

رئیس جمهور فرانسه نوشت که بر اساس نتایج مرحله دوم انتخابات تنها نیروهای جمهوری‌خواه که مخالف حزب راست افراطی هستند، اکثریت مطلق را به دست گرفته‌اند.

بر اساس نتایج انتخابات، جبهه مردمی جدید بالاتر از احزاب اردوگاه ریاست‌جمهوری قرار گرفت و حزب راست افراطی «تجمع ملی» در جایگاه سوم نتایج قرار گرفت.

امانوئل ماکرون در نامه خود نوشت که «این مستلزم دادن کمی زمان است».

رئیس جمهور ادامه داد: «تا آن زمان، دولت فعلی به انجام مسئولیت‌های خود ادامه می‌دهد و سپس طبق سنت جمهوری‌خواهان، مسئولیت امور جاری را برعهده خواهد داشت».

سنت بر این است که رئیس جمهور بعد از چنین انتخاباتی، شخصی را از صفوف حزب برنده، برای تشکیل حکومت جدید، به عنوان نخست وزیر مقرر کند. ولی اکنون هیچکس برندۀ واقعی نیست، چون هیچ گروهی به تنهایی اکثریت را ندارد. ار اف ای

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر