۱۴۰۳ تیر ۲۲, جمعه

رهبر حوثی‌ها: 57 نفر از اعضای ما در حملات آمریکا‌ و‌ بریتانیا کشته شدند

رهبر حوثی‌ها: 57 نفر از اعضای ما در حملات آمریکا‌ و‌ بریتانیا کشته شدند

عبدالملک الحوثی، رهبر گروه شبه‌نظامی حوثی 

الحوثی گفت که عملیات خود را در این هفته با استفاده از 10 موشک بالستیک بالدار و پهپاد انجام دادیم

 عبدالملک الحوثی، رهبر گروه شبه‌نظامی حوثی، اعتراف کرد که در نتیجه حملات ائتلاف آمریکایی-بریتانیایی به مواضع تحت کنترل این گروه، 57 نفر از اعضایش کشته و 87 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

الحوثی، پنج‌شنبه 21 تیر در سخنرانی هفتگی تلویزیونی خود گفت: ائتلاف آمریکایی-بریتانیایی در این هفته 8 حمله در الحدیده و حجه انجام داد و مجموع بمباران‌ها از ابتدای ماه رجب (فوریه گذشته) تاکنون به 570 حمله و بمباران دریایی رسید.

رهبر گروه حوثی در ادامه اظهارات خود افزود که نیروهای وی در این هفته عملیاتی را انجام دادند که در آن از 10 موشک بالستیک بالدار و پهپاد استفاده شده است.

حملات به کشتی‌ها

گروه حوثی چندین ماه است که با ادعای حمایت از گروه حماس و فلسطینی‌ها در نوار غزه، به‌ویژه به کشتی‌های نزدیکی آب‌های یمن حملاتی را انجام می‌دهد.

این گروه با تشدید تنش‌های میان ایران و اسرائیل حملات خود را به کشتی‌ها در دریای عرب، اقیانوس هند و دریای مدیترانه گسترش دادند.

شبه‌نظامیان حوثی از 19 نوامبر، یک ماه پس از آغاز جنگ غزه، بیش از 100 کشتی در دریای سرخ و دریای عرب را با ادعای ارتباط داشتن با اسرائیل مورد حملات پهپادی و موشکی خود قرار داده‌اند.

این حملات بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی کشتیرانی را مجبور کرد مسیرهای طولانی‌تر و گران‌تری در اطراف آفریقا را طی کنند.

ایالات متحده و بریتانیا بارها پایگاه‌های حوثی‌ها و سکوهای پرتاب موشک و پهپاد و همچنین قایق‌های انفجاری آنها را با هدف ایجاد اختلال و تضعیف توانایی این گروه در حمله به کشتی‌ها و تهدید تجارت جهانی بمباران کردند.العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر