زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۳ دی ۸, دوشنبه

شركت هيأت كميسيون زنان شوراي ملي مقاومت دركنفرانس بين المللي حقوق دانان در ليسبون بررسي كنوانسيون شوراي اروپا به منظور امحاء خشونت هاي جنسي عليه زنان

شركت هيأت كميسيون زنان شوراي ملي مقاومت دركنفرانس بين المللي حقوق دانان در ليسبون
بررسي كنوانسيون شوراي اروپا به منظور امحاء خشونت هاي جنسي عليه زنان


در يك كنفرانس بين المللي حقوقدانان كه به مدت دو روز در  شهر ليسبون پايتخت پرتغال برگزار گرديد پيشرفت هاي حاصله بعد از كنوانسيون شوراي اروپا براي پيش بيني و مبارزه جهت امحاء خشونت هاي جنسي عليه زنان، معروف به كنوانسيون استانبول كه در مي 2014 تصويب شد، مورد بحث و بررسي قرار گرفت .
در كنفرانس ليسبون كه حقوقدانان برجسته اي از كشورهاي اروپايي و آمريكاي لاتين شركت داشتند، هئيتي از كميسيون زنان شوراي ملي مقاومت براي ارائه گزارشي از وضعيت زنان در ايران تحت حاكميت رژيم زن ستيز حاكم و همچنين براي تشريح خشونت نهادينه شده و قوانين سركوبگرانه عليه زنان ميهن مان، به اين كنفرانس دعوت شده بود.
خانم مريم رجوي در پيامي خطاب به اين كنفرانس كه در روز اول كنفرانس قرائت شد گفت:
در ديكتاتوري مذهبي حاكم بر ايران، سركوب و خشونت عليه زنان پايه و مبناي حكومت و يك اهرم ضروري براي ادامه سلطه رژيم است. آخوندهاي حاكم بر ايران طي بيش از سه دهه با شلاق، شكنجه، تجاوز، اعدام، سنگسار، تحقيرزنان، تصويب قوانين برده ساز و به تازگي با اسيدپاشي به زنان حكومت كرده اند.
خانم مريم رجوي با يادآوري جنايت اسيدپاشي و چاقو زدن به زنان توسط باندهاي حكومتي و همچنين جنايات وحشيانه دژخيمان اين رژيم در زندانها و شكنجه گاهها عليه زنان مجاهد و مبارز افزود:
رژيم ايران در مورد زنان شجاعي كه عليه رژيم دست به مبارزه مي زنند، از هيچ جنايتي فروگذار نمي كند. شاهد آن هزاران زن زنداني، شكنجه شده و شهيداني است كه طي اين سي سال عليه رژيم به مبارزه برخاسته اند. و شاهد آن همه فشارهاي ضدانساني و حملات وحشيانه يي است كه عليه 1000زن مجاهد و پيشتاز مبارزه  در اشرف و ليبرتي به دستور رژيم آخوندي صورت گرفته است
حمايت از اين زنان دلير، فراتر از جنبه هاي انساني، حمايت از نيروي پيشتاز مقاومت در برابر استبداد ديني حاكم برايران يعني منشا و سرچشمه بنيادگرايي، افراطي گري و تروريسم است.
در اين كنفرانس، حقوقدانان و قانونگذاران برجسته اي در پنل هاي موضوعي مختلف به بحث و بررسي پيشرفت هاي حاصله و اقدامات بعد از كنفرانس استانبول در رابطه با منع خشونت عليه زنان در سطح كشورهاي مختلف پرداختند.
از جمله سخنرانان اين كنفرانس  عبارت بودند از:
·        ماريا ترزا فريا (MariaTeresa Feria) حقوقدان برجسته پرتغالي و  بينانگذار انجمن حقوقدانان زن پرتغال (فيلم او را نشان بدهيد عكس خوب از وي نداريم)
·        كلارا سوتومايور (Clara Sottomayor)، قاضي دادگاه عالي پرتغال
·        كانديدا آلميدا (Candida Almeida) دادستان عمومي پرتغال
·        ترزا پيزارو بلازا (Teresa Pizarro Beleza) حقوقدان و رئيس دپارتمان حقوق در دانشگاه ليسبون،
·        خوزه مندز بوتا (Jose Mendes Bota)، نماينده مجلس اسپانيا و رئيس كميته برابري در شوراي اروپا  
·         ماريا النا الوردين(Maria Elena Elverdin)، حقوقدان آرژانتيني و رئيس انجمن بين المللي حقوقدانان زن پرتغالي زبان
·        پرفسور ايرن پيمنتل (Irene Pimentel ) استاد جامعه شناسي و حقوق بشر در دانشگاه حقوق ليسبون.
·         روزا كوبو بديا (Rosa Cobo Bedia)  استاد جامعه شناسي در دانشگاه كرونا اسپانيا
·         هايدي رانسون كاونل (Heidi Rancon-Cavenel)، حقوقدان از فرانسه
·         كاتارينا فليك (Caterina Flick) قاضي و رئيس انجمن حقوقدنان زن ايتاليايي
خانم الهه ارجمندي سرپرست هيئت مقاومت كه در اين كنفرانس شركت كرده بود طي سخناني، با برشمردن برخي از قوانين سركوبگرانه عليه زنان كه در قانون اساسي رژيم و قوانين جزايي و مدني آن گنجانده شده است، نقض سيستماتيك حقوق زنان در ايران تحت حاكميت آخوندي را براي حاضرين توضيح داد و در بخشي از سخنراني خود گفت:
رژيم ولايت فقيه كه قانون اساسي‌ و تمام قوانين و سياستهايش بر اساس تبعيض و زن‌ستيزي است، در سالهاي اخير قوانين زن‌ستيزانة‌ جديدي را به كار گرفته و به جنگ با زنان ايراني آمده است، از جمله:
 قانون ازدواج دختران از سنين كودكي، به شكلي كه در سال گذشته 40 هزار ازدواج دختربچه هاي 9 ساله تا 15 ساله ثبت رسمي شده است،  سهميه‌بندي و جداسازي جنسيتي در دانشگاهها،  ممنوع كردن دختران از تحصيل در 77رشته دانشگاهي و بسياري ممنوعيتهاي ديگر
وي افزود: جنبش ما در پي دمكراسي است كه در برنامه  ده ماده اي خانم مريم رجوي به روشني بيان شده است، يك دمكراسي بر اساس آزادي، برابري و جدايي دين از دولت. آزاديهاي فردي براي همگان، كثرت گرايي، لغو حكم اعدام و حقوق برابر زنان، از جمله برابري در آزاديها و حقوق اساسي، برابري در مقابل قانون،  برابري اقتصادي، برابري در خانواده و برخورداري از انتخاب آزادانه در همه زمينه‌ها،‌ از جمله آزادي انتخاب پوشش، و  با تأكيد بر مشاركت فعال و برابر زنان در رهبري سياسي جامعه.
در اين كنفرانس  فيلم مستندي از خشونت عليه زنان در ايران تحت حاكميت آخوندها  پخش شد در كنفرانس بين المللي ليسبون، شمار زيادي از حقوقدانان شركت كننده، بيانيه كميسيون زنان شوراي ملي مقاومت ايران در حمايت از مبارزه زنان ايران براي آزادي و برابري و براي تامين امنيت زنان در كمپ ليبرتي را امضاء كردند
بهاي آزادي

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر