زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۳ دی ۵, جمعه

پاپ فرانسیس در مراسم جشن و دعاي كريسمس با پناهندگان عراقي تماس گرفت

پاپ فرانسیس در مراسم جشن و دعاي كريسمس با پناهندگان عراقي تماس گرفت

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در جشن و مراسم دعای کریسمس در واتیکان پیروان مسیح را در زدودن تاریکی و فساد و نزدیکی به خدا فراخواند.
او گفت: دنیا در زمانه ما که با خشونت مواجه است، نیازمند عطوفت و مهربانی صبر و رأفت است.
پیش از آغاز مراسم دعا پاپ در تماس تلفنی غیرمنتظره‌یی با آوارگان مسیحی ساکن در اردوگاهی در عراق صحبت کرد.
به گزارش آسوشیتدپرس، پاپ فرانسیس، شب کریسمس را در مراسمی در سن پیترز جشن گرفت و با پناهندگان عراقی که مجبور به فرار از خانه‌هایشان شده‌اند، تماس گرفت.
پاپ فرانسیس به پناهندگان در کمپ عینکاوه Ankawa در استان اربیل در شمال عراق گفت: آن‌ها به‌مانند مسیح هستند، به خاطر این‌که جایی برای او نیز وجود نداشت و مجبور به هجرت شد.
پاپ فرانسیس هم‌چنین صبح امروز در مراسم کریسمس در میدان سنت پیتر واتیکان شرکت کرد. در این مراسم که ده‌ها هزار نفر کاتولیک و جهانگرد از سراسر جهان گرد آمده بودند، پاپ فرانسیس برای خاورمیانه دعا کرد و آرزوی صلح کرد. وی در سخنانش بر روی آوارگان، مناقشات خاورمیانه، آفریقا و اوکراین متمرکز شد.
رهبر کاتولیک‌های هم‌چنین گفت: کودکان زیادی در جهان در معرض تجارت و قاچاق و شرکت اجباری در جنگ شده‌اند. در کریسمس، امسال جا دارد به خاطر شرایط موجود بسیار غمگین باشیم و اشک بریزیم.
مراسم کریسمس در بیت لحم زادگاه عیسی مسیح با حضور محمود عباس رئیس دولت فلسطین، رامی حمدالله نخست‌وزیر و شماری از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی و بین‌المللی برگزار شد. اسقف اعظم کلیسای لاتین اردن و فلسطین طی سخنانی در این مراسم بر ضرورت متوقف شدن درد و رنج مردم فلسطین و پایان اشغالگری اسرائیل تأکید کرد. اسقف اعظم با استناد به سخنان محمود عباس رئیس دولت فلسطین از جامعه جهانی خواست برای توقف خشونت و بنیادگرایی در منطقه تلاش کنند
فؤاد طوال tawal اسقف اعظم کلیسای لاتین در فلسطین و اردن طی سخنانی در بیت لحم به مناسبت میلاد مسیح خواستار عدالت برای مردم فلسطین شد. وی گفت: امیدوارم میلاد مسیح، عید صلح و محبت برای همگان باشد. همزمان با خوشحالی در این عید نباید زندانیان را فراموش کنیم. نباید پناهندگان را فراموش کنیم، نباید سوری‌ها و عراقی‌ها را که مجبور شدند وطنشان را ترک کنند فراموش کنیم.

در مصر نیز کاتولیک‌های قبطی مراسم کریسمس را در کلیسای «مریم» شهر «نصر» تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار کردند. نماینده‌یی از سوی السیسی، رئیس‌جمهوری مصر و نیز مفتی اعظم الازهر نیز برای تبریک کریسمس به قبطیان مصر در این مراسم حضور داشتند.
بهاي آزادي

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر