زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۳ دی ۷, یکشنبه

گردهمایی كشيشان كليساها در واشينگتن حمايت از مقاومت عادلانه مردم ايران و پايداري مجاهدان پيشتاز اشرفي

گردهمایی كشيشان كليساها در واشينگتن حمايت از مقاومت عادلانه مردم ايران و پايداري مجاهدان پيشتاز اشرفي یکشنبه, 07 دی 1393 08:23 
Prin
ايران افشاگر    
               
 
فراخوان به لغو محاصره ليبرتي و صلح و آزادي براي ايران ومنطقه وجهان همزمان با پايان سال مسيحي
در كنفرانس و گردهمايي كشيشان و رهبران كليساها كه براي حقوق بشر و همبستگي بين مذاهب در كليساي پٍرٍسپٍتٍرين Presbyrterian در ايالت ويرجينياي آمريكا برگزار گرديد. هيأتي از مقاومت ايران شركت داشت
مديريت اين برنامه را كشيش دكتر كريس لوكر، كشيش ارشد كليساي پرسبترين در شهر آنانديل، برعهده داشت.
در ابتداي اين گردهمايي كشيش دكتر لوكر در سخنراني افتتاحية خود ضمن استقبال از برگزاري اين جلسه با حضور پيروان آيين‌هاي مختلف گفت، همة ما بايد به‌جاي تفاوت‌هايمان روي شباهت‌هايمان متمرکز بشويم. اين چيزي است که امشب در مورد آن صحبت مي‌كنيم. ما در مورد تفاوت بين رفتار متمدن و غير متمدن صحبت مي‌کنيم. شما در مقابل خودتان (تصاوير) 52 فرد را مي‌بينيد که آخرين افراد باقي‌مانده در کمپ اشرف بودند و در آنجا به‌قتل رسيدند. نمونة اين واقعه، در سراسر جهان وجود دارد. مسيحيان، مسلمانان، هندوها، پيروان مذاهب مختلف، و افراد غير مذهبي، به‌سادگي توسط افرادي که قدرت و فقط قدرت مي‌خواهند به قتل مي‌رسند. اين وظيفة ما به‌عنوان افراد با ايمان است که بايستيم و رفتار متمدنانه، رحمت، محبت، عدالت و بخشش بخواهيم.
 
کشيش شرلي بارنت  
کشيش بارنت با اشاره به درد و رنجي كه مجاهدان اشرفي در ليبرتي متحمل مي‌شوند تأكيد كرد كه روزي اين وضعيت به پايان مي‌رسد و کساني که باعث اين درد و رنج شده اند، با شمشيري که فقط توسط خدا استفاده مي‌شود، مجازات خواهد شد. ما در هماهنگي با شما ايستاده‌ايم، جايي که عشق، ايمان و عزم و ارادة قوي (وجود دارد)، پيروزي نزديک است.
شما اين مبارزه را به تنهايي پيش نمي‌بريد، ما در حمايت از اين هدف انسان‌دوستانه با شما متحد ايستاده‌ايم
ما با هم ريشه اين ديكتاتوري ارتجاعي را مي كنيم  تا آن‌را با يک نظام دموکراتيک جايگزين کنيم با يک جمهوري مبتني بر جدايي دين از دولت، يك ايران غير هسته‌يي، طرح 10 ماده‌يي خانم مريم رجوي از يک حقيقت انکار ناپذير حمايت مي‌کند،
گردهمايي‌ها نشان مي‌دهند که تغيير در راه پيشرفت است،
ما به خواستة شما براي برقراري يک حكومت جديد که مردم شما مي‌خواهند اميدوار باقي مي‌مانيم
ما هم‌چنان به دعا براي اين‌که اشرفي‌ها امن باقي بمانند،ادامه مي دهيم.
ما مردم آمريکا هرگز مبارزة شما را رها نخواهيم کرد، ما از آرمان اين سازمان حمايت مي‌کنيم و تماماً به (ادامة اين حمايت) تضمين مي‌دهيم.
ما از رهبري مريم رجوي حمايت مي‌کنيم؛ وقتي ديکتاتوري سرانجام نابود شود، يک ايران آزاد و دموکراتيک برقرار خواهد شد».
 
پس از آن  کشيش ليندا پرندرگست در سخنان خود روند آشنايي خود را با مبارزة اشرفي‌ها بعد از حملة 19 فروردين سال 90 مزدوران عراقي رژيم به اشرف را يادآوري كرد و با اشاره به صحنة شهادت مجاهد قهرمان آسيه رخشاني، گفت:
او از طريق لنز دوربين، به چشم سربازي که او را به گلوله بست نگاه مي‌کرد و فيلم مي گرفت. چند نفر، از قاتلان خود فيلم مي‌گيرند؟ همان‌طور که حالا هم دارد اتفاق مي‌افتد، هيچ‌کس به آنها اجازه نمي‌داد مراقبت‌هاي پزشکي مورد نيازشان را دريافت کنند؛ بنابراين او خونريزي کرد و جان باخت.
کشيش پرندرگست هم‌چنين بر حقانيت آرمان مقاومت ايران تأكيد كرد و در اين رابطه به لغو برچسب تروريستي و حمايت‌هاي فزايندة شخصيت‌هاي برجستة آمريكايي از مجاهدين اشاره كرد. وي گفت كه اين دستاوردها، به‌رغم تلاش‌هاي مكرر لابي‌هاي رژيم در آمريكا كسب شده كه حقوق بگير رژيم ايران هستند و تلاش مي‌كنند با مخارج كلان، اتهاماتي را به مقاومت مردم ايران وارد كنند.
سپس كشيش دکتر دانيل دلگادو به سخنراني پرداخت، و گفت:
من نمايندة کار- نيروي روحاني ايالت نيويورک، وابسته به مؤسسة خدمات روحاني نيويورک هستم. ما يک سازمان غير انتفاعي هستيم که داوطلبان بسيار ماهر بين‌المذاهب را تربيت، توسعه، و نگهداري مي‌کند و به افراد و همچنين مؤسسات شهري، فدرال و سازمان‌هاي سکولار چه در زمان صلح و چه در طول بحران، همکاري و خدمات ديني ارائه مي‌دهد.
چرا ما اينجا هستيم؟ ما اينجاييم چون عشق ما را به رحم و شفقت وا مي‌دارد. عشق ما را مجبور مي‌کند تا به‌دنبال عدالت باشيم.
من به داستان داوود و جالوت مي‌نگرم. خدا يک پسر چوپان جوان از اسرائيل را براي مقابله با ظلم و استبداد موجود در فلسطين آن زمان و جالوت پرورش مي‌دهد. اين پسر چوپان جوان 5 سنگ صاف را از يک رودخانه بر مي‌دارد و با اين جالوت غول مقابله مي‌کند. اکنون ما اينجا در سال 2014 هستيم و هنوز غول‌هايي در زمين وجود دارند، غول زمين، غول استبداد، همان‌طور که مي‌توانيم در حکومت ايران ببينيم. (رژيم) كنوني (حاكم بر) ايران، غول بي‌عدالتي، غول نقض حقوق بشر و غول نژادپرستي و نفرت است، و من غول بي‌تفاوتي را از همه بدتر مي‌دانم. ما اينجا به افتخار يادبود 52 نفري جمع شده‌ايم که بي‌رحمانه در کمپ اشرف کشته شدند. خداوند به شما صبر بدهد. به مردم ايران صبر دهد، و من مشتاقانه در انتظار آن هستم كه خيلي زود با دوستانم در يك ايران آزاد گرد هم بياييم.
 
کشيش دکتر لوتر بيلي (Luther Bailey) از ديگر سخنرانان اين گردهمايي، اظهار داشت: من خدا را به‌خاطر اين فرصت شکر مي‌کنم و از دوستم کشيش دکتر يانگ، به‌خاطر معرفي اين آرمان و مبارزه به من، تشکر مي‌کنم. اگر او نبود، من هنوز از همه چيزهايي که در طرف ديگر جهان اتفاق مي‌افتد، به ويژه نسبت به ايرانيان در کمپ ليبرتي بي‌خبر مي‌ماندم
اکنون که من آگاه شده‌ام که آرمان و تلاشي وجود دارد، اين امر تلاش براي مبارزه در داخل، در خارج و در سراسر جهان همراه با مؤمنان را ايجاب مي‌کند. مؤمناني که به رهايي، آزادي و عدالت باور دارند، به تسکين‌دادن مظلوم باور دارند.
 
سرهنگ توماس کنتول فرمانده پيشين نيروهاي آمريكايي در اشرف سخنران بعدي اين گردهمايي بود؛ وي ضمن ذكر گوشه‌يي از مشاهدات خود در اشرف و آشنايي خود با مجاهدين، گفت: «ما فيلم هاي زيادي ديدهايم و خيلي در رابطه با ساکنان ليبرتي و سازمان مجاهدين خلق ايران صحبت کرده ايم. ميخواهم يک چارچوب نظري به شما ارائه کنم.
ما در رابطه با اين‌که مجاهدين چه کساني هستند صحبت کرده‌ايم و اينکه چگونه مي‌توان صحت حرف‌هاي آنها را تشخيص داد. انجيل مقدس به ما مي‌گويد، آنها را مي‌توان از حاصل کارهايشان و بنا بر ماهيتشان شناخت. کمپ اشرف، محل سکونت قبلي آنها، يك منطقة صحرايي با مساحت 46 کيلومتر مربع بود. آنها در آنجا يک سري کمپ‌هاي کوچک ساختند، درخت کاشتند، باغ درست کردند، و موزه و بناهاي زيبا، رستوران و کارخانة توليد نوشابه و هم‌چنين تأسيسات پزشکي تأسيس کرده بودند. همة اينها را در يك منقطة صحرايي ساختند. حالا آنجا به‌دست نيروهاي امنيتي عراق افتاده است.
 (آنها) مشابه همان کار و تغييري را که در طبيعت انجام داده‌اند، با روح و ضمير انسان نيز کرده‌اند. آنها هنر و فرهنگ غني دارند و ما آوازها و نوازندگي آنها را ديده‌ايم. بنابراين بايد پرسيد، اين افراد چه کساني هستند و از نظر سياسي نمايندة چه چيزي هستند؟ بايد دوباره گفت که آنها را با اعمالشان مي‌توان شناخت. مي‌خواهم خطاب به همة ساکنان ليبرتي بگويم، خدا شما را حفظ کند. من به‌خاطر شما اينجا هستم. من در کنار شما هستم.
 
بروس مک‌کولم مدير پيشين سازمان حقوق بشري فريدم هاوس با تأكيد بر موقعيت به‌رسميت‌شناخته‌شدة اشرفي‌ها به‌عنوان «پناهنده» بر ضرورت تضمين حقوق آنها در ليبرتي تأكيد كرد، و گفت:
آنها اطلاعات افشا کرده‌اند، اطلاعات در رابطه با بمب‌هاي کنار جاده‌يي رژيم، اطلاعات به‌روز و ارزشمند و اطلاعات در رابطه با برنامة هسته‌يي رژيميادتان باشد که رژيم قصد داشت در همين واشينگتن سفير عربستان را در رستوران «جورج تاون» ترور کند. واقعيت اين است که وزارت خارجة آمريکا، اتحادية اروپا و سازمان ملل همگي در قبال ساکنان ليبرتي خيانت کرده‌اند.
بروس مك‌كولم سپس به تشريح برخي از توطئه‌هاي رژيم عليه اشرفي‌ها در ليبرتي پرداخت و بر ضرورت لغو محاصرة ظالمانة پزشكي و دفاع از حقوق مجاهدين تأكيد كرد.
 
هيو اوانسكي رئيس افتخاري كليساي پرسپترين آنانديل در سخنراني خود اظهار داشت:
خوشحالم که ما امروز در اينجا براي حمايت از حقوق اساسي بشر و نيز سازمان مجاهدين خلق و اعضاي مقاومت ايران در ليبرتي، جمع شده‌ايم. من خوشحالم چون درک من اين است که مقاومت ايران يک جنبش مبتني بر جدايي دين از دولت است».
وي با يادآوري سوء استفادة آخوندهاي حاكم بر ايران از نام اسلام و پيامدهاي خطرناك بنيادگرايي مذهبي كه سراسر منطقة خاورميانه را فرا گرفته، را يادآوري كرد و افزود:
 ما بايد شکرگزار باشيم که دوستان ما در مقاومت ايران به جدايي دين از دولت و حقوق بشر متعهد هستند
 
عليرضا جعفرزاده  طي سخناني خطاب به كشيش‌هاي حامي مقاومت در آمريكا، گفت: «به نمايندگي از مقاومت ايران، ما خيلي خاضع، قدردان و خوشبختيم که از پشتيباني پايدار و ارزشمند شما برخورداريم. شما به مردم ايران که در نتيجة 34 سال استبداد و بنيادگرايي اسلامي اين‌همه از دست داده‌اند، دلداري داده‌ايد. و شما پيروزي اجتناب‌ناپذير مظلومان را به فرزندان ايران وعده داده‌ايد. فرزنداني که والدين آنها تنها به‌خاطر بيان حقيقت، به‌دست رژيم کشته شده‌اند.
شما صداي اخلاق در برابر بيعدالتي‌هاي اعمال‌شده بر ساکنان ليبرتي و مردم ايران بوده‌ايد. ما با پشتيباني شما پيروزي‌هاي بسياري را در طول سال به‌دست آورده‌ايم».
عليرضا جعفرزاده در ادامة سخنان خود، گفت: «مقاومت ايران از حمايت اکثريت دو حزبي در کنگره و کمک مقامات ارشد دولتهاي پيشين در راه آرمان آزادي در ايران برخوردار است و جهان را نسبت به تهديد رو به رشد رژيم ايران بيدارکرده است. همة اينها با کمک و حمايت شما تحقق پيدا کرده است. ولي ما نياز به کار بيشتر داريم. ما نياز به کار بيشتر براي آزادي‌سازي و رهانيدن برادران و خواهران ما از قيد و بندها در ايران داريم».
وي سپس با اشاره به دستاوردهاي جنبش مقاومت ايران طي چند دهه مبارزه با ديكتاتوري‌هاي شاه و شيخ و آنتي‌تز ارائه‌شده از سوي مقاومت در برابر تهديد بنيادگرايي اسلامي، اضافه كرد: «اکنون بعد از حدود 50 سال (از تأسيس سازمان مجاهدين)، خانم مريم رجوي، آن نسخة واقعي از مذهبي را نشان مي‌دهد که دين عشق، رحمت، شفقت و مدارا است. به همين دليل است که او براي مردم ايران به‌ويژه در ميان زنان جاذبه پيدا کرده و به همين دليل است که آخوندها انقدر از طرف او و ديدگاه‌هايي که ارائه مي‌دهد احساس خطر مي‌کنند. هم‌چنان که رژيم آخوندي در ايران از مذهب به‌عنوان ابزاري براي ظلم و ستم استفاده کرده و بدترين دشمن اسلام است، در نقطة مقابل، خانم مريم رجوي آنتي‌تز بنيادگرايي اسلامي است و او نشان‌دهندة چيزي است که همة ما مي‌خواهيم در ايران و منطقه ببينيم.
اميدواريم به‌زودي همة شما را در يک ايران آزاد، دموکراتيک و بردبار ببينيم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر