زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ خرداد ۲۷, چهارشنبه

جنجالی‌ترین محاکمات تروریستی در آلمان

جنجالی‌ترین محاکمات تروریستی در آلمان

شهرها و شهروندان آلمان در یک دهه‌ی گذشته بارها هدف عملیات تروریستی گروه‌های راست افراطی و اسلام‌گرایان تندرو ‌قرار گرفته‌اند. اغلب تروریست‌های اسلام‌گرای این کشور به گروه مهاجران یا مهاجرتباران تعلق دارند.
بر اساس گزارش‌های پلیس امنیتی آلمان، گروه "زیرزمینی ناسیونال سوسیالیست‌ها"، "گروه زاوئرلند"، "گروه ترور دوسلدورف"، "سوءقصد‌کنندگان فرودگاه فرانکفورت" و "بمب‌گذار ایستگاه راه‌آهن بن"، از جمله گروه‌ها و افراد مستقلی بودند که در چند سال گذشته امنیت آلمان را به خطر انداختند و با عملیات تروریستی خود، بسیاری از شهروندان این کشور را به قتل رساندند.
راست‌های افراطی
شبکه‌ی زیرزمینی ناسیونال سوسیالیست‌ها که از جنایات نازی‌ها در دوران هیتلر الهام می‌گرفت، در فاصله‌ی سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ هشت شهروند ترک‌تبار، یک شهروند یونانی‌تبار و یک پلیس زن آلمانی را در شهرهای مختلف این کشور به قتل رساند.

سوءقصد در فرودگاه فرانکفورت
دو تن از عاملان اصلی این جنایت‌ها، اووه موند‌لوس و اووه بنهارت، پس از کشف شبکه‌ی تروریستی اقدام به خودکشی کردند. تنها عامل اصلی باقی‌مانده زنی به‌نام بئاته چه‌په است که در روز ششم ماه مه ۲۰۱۳ در برابر دادگاه‌عالی ایالتی مونیخ قرار گرفت. جریان محاکمه‌ی این زن هنوز ادامه دارد.
سوءقصد در فرودگاه فرانکفورت
در فوریه سال ۲۰۱۲ آرید اوکا به اتهام دو بار قتل و تلاش برای قتل سه تن، به حبس ابد محکوم شد. این فرد متولد کوزوو که در آلمان در خانواده‌ا‌ی متعصب پرورش یافته، روز دوم مارس ۲۰۱۱ در فرودگاه فرانکفورت، دو سرباز آمریکایی را به ضرب گلوله کشت و سه تن دیگر را به شدت زخمی کرد. این اولین حمله تروریست‌ها در آلمان بود که تلفات جانی داشت.
او در جریان بازجویی خود به این جرایم اعتراف کرد و گفت "به انتقام خون کسانی که در جنگ افغانستان کشته شدند"، دست به این قتل‌ها زده است. دو سرباز آمریکایی، قرار بود روز بعد برای پیوستن به نیروهای آمریکایی، به افغانستان پرواز کنند.
بازوهای فعال شبکه القاعده در زاوئرلند
"اعضای گروه زاوئرلند" که از ۴ عضو ترک و پاکستانی تشکیل می‌شدند، در پاییز سال ۲۰۰۷ در یک خانه‌ی روستایی در منطقه زاوئرلند دستگیر شدند. این افراد در بازجویی‌ها اقرار کردند که با اقدام به "جهاد اسلامی" عملیات تروریستی گسترده‌ای را تدارک دیده بودند. هدف اصلی آن‌ها حمله به تأسیسات آمریکایی بود.

"بمب در چمدان" در ایستگاه راه‌آهن بن
متهمان گروه زاوئرلند در بازپرسی‌ها هم‌چنین اعتراف کردند که برای انجام عملیات تروریستی در آلمان در اردوهای نظامی طالبان پاکستان در استان وزیرستان آموزش دیده و با کاربرد سلاح‌های سنگین و سبک آشنا شده‌اند.
فریتس گلوویچ که سرکرده‌ی گروه "اتحادیه جهاد اسلامی" است، در برابر دادگاه اقرار کرد که اعضای این گروه قصد داشته‌اند از راه سوریه به عراق بروند و به ارتش "دولت اسلامی" بپیوندند.
مرکز اصلی گروه "اتحادیه جهاد اسلامی" در ازبکستان قرار دارد و از بازوهای فعال شبکه القاعده به شمار می‌رود. گفته می‌شود که حدود ۲۰۰ پیکارجو عضو این گروه شبه‌نظامی هستند.
دادگاه دوسلدورف در مارس ۲۰۱۰ این تروریست‌ها را به حبس‌های دراز مدت محکوم کرد.
بمب در چمدان
پلیس آلمان در سال ۲۰۰۶ اعلام کرد که دو فرد مظنون قصد داشتند، در یکی از قطارهای بین‌شهری کلن ـ بن دست به عملیات تروریستی بزنند. این دو هر یک، بمب‌های دست ساز را در واگنی در این قطار جاسازی کرده بودند. این بمب‌ها ولی به دلایل فنی منفجر نشدند. تروریست‌ها که لبنانی بودند، بلافاصله پس از انجام عملیات جاسازی از راه ترکیه به زادگاه خود بازگشتند.
یکی از این افراد در بیروت دستگیر و به ۱۲ سال زندان محکوم شد. دیگری در سال ۲۰۰۷ به آلمان بازگشت و بازداشت شد. دادگاه دوسلدورف در سال ۲۰۰۸ او را به اتهام تلاش برای به قتل‌رساندن تعداد کثیری انسان به حبس ابد محکوم کرد.
حملات یازدهم سپمتبر ۲۰۰۱ـ واحد هامبورگ
منیر المتصدق، به اتهام عضویت در سازمان تروریستی "واحد هامبورگ" به ۱۵ سال زندان محکوم شد. این واحد بخشی از حملات یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ را طراحی کرد. سه تن از چهار خلبان و دست‌کم شش یاری دهنده‌ی آن‌ها از جمله محمد عطا، خلبان انتحاری این حملات، متعلق به "واحد هامبورگ" بودند. دادگاه هامبورگ در سال ۲۰۰۷، حکم ۱۵ سال زندان منیر المتصدق را تایید کرد.
دويچه وله

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر