زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۴ خرداد ۲۴, یکشنبه

همزمانی خروش سرنگونی در پاریس و ناله سرنگونی در تهران

همزمانی خروش سرنگونی در پاریس و ناله سرنگونی در تهران

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس یک پیام بسیار مهم داشت: ضرورت و نزدیکی سرنگونی رژیم ولایت‌فقیه. این پیام که در عنوان آن نیز ذکر شده بود، در واقع خروش پرطنین مردم ایران در این گردهمایی بود. خروشی که در سخنان رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران به اوج رسید: «راه‌حل یکی و فقط یکی است و آن سرنگونی خلیفه ارتجاع و تروریسم در ایران است».

همین پیام را شخصیتها و مقامهای شرکت کننده نیز با زبانها، بیانها و استدلالهای مختلف تکرار کردند؛ پیامی که در سراسر جهان نیز طنین‌انداز شد. اما شگفت‌انگیز این است که رژیم آخوندی با سرآسیمگی و به فاصله کوتاهی پس از برگزاری این گردهمایی، از طریق برخی رسانه‌هایش، دریافت این پیام را اعلام کرد. خبرگزاریسپاه پاسداران موسوم به فارس تحت عنوان «حضور قانون‌گذاران آمریکایی در تجمع مجاهدین و ابراز امیدواری نسبت به تغییر نظام ایران» نوشت: «سناتور جان مک‌کین، رئیس کمیته نیروهای مسلح سنا… برای حاضران در این تجمع پیامی ویدیویی فرستاده بود و در آن، ایران را “‌مرکز واقعی افراط‌گرایی اسلامی در منطقه“ خواند و گفت: ایران به حمایت از ترور و تحریک ناآرامیها برای تسلط بر خاورمیانه ادامه می‌دهد».

خبرگزاری سپاه پاسداران به سخنرانی یکی دیگر از قانونگذاران ارشد کنگره آمریکا نیز اشاره کرده و افزود: «روهرا باچر در میان تشویق مستمر مجاهدین گفته که روز سقوط نظام حاکم بر ایران نزدیک است». تلویزیون رژیم، خبرگزاری مهر آخوندی، ارگان پاسدار رضایی موسوم به تابناک، سایت حکومتی جهان نیوز، خبرگزاری نیروی تروریستی قدس (تسنیم) و سایت موسوم به «واحد مرکزی خبر» هم از جمله رسانه‌های رژیم بودند که در مورد پیام مهم گردهمایی بزرگ پاریس، اعلام وصول کردند.

البته این رسانه‌های آخوندی آن اندازه جرأت نداشتند که به بیانیه مشترک دهها تن از برجسته‌ترین چهره‌های سیاسی و نظامی آمریکا در حمایت از مجاهدین و مقاومت ایران و سرنگونی رژیم آخوندی اشاره کنند؛ بیانیه‌یی که رودی جولیانی قبل از تقدیم آن به رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، گفت: هیچ موضوعی مانند این بیانیه وجود ندارد که همه شخصیتهایی که اکنون پشت من ایستاده‌اند و سایر شخصیتهایی که در این‌جا حضور ندارند، این میزان در آن اتفاق‌نظر داشته باشند».

جولیانی سپس به مضمون این بیانیه با کلمات ساده اشاره کرد و گفت: «خامنه‌ای باید برود. باید از ایران اخراج شود. دیگر بس است!». فراتر از اینها جولیانی تصریح نمود: «از هیچ رئیس‌جمهور آمریکا حمایت نخواهم کرد مگر این‌که از شعار تغییر رژیم ایران حمایت کند».

این خروش و خواست ملت ایران برای سرنگونی استبداد سیاه ولایت‌فقیه بود که از گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس برخاست و در جهان طنین‌انداز شد. در قالب هشتگ «ایران ـ مریم» در قله ترند جهانی قرار گرفت و به‌عنوان «محبوبترین هشتگ روز 13ژوئن 2015» به‌ثبت رسید.

اما این خروش پر طنین سرنگونی که از پاریس برخاست، با ناله‌های سرنگونی که از تهران و از کنفرانس خبری رئیس‌جمهور آخوندها برمی‌خاست نیز، همزمان شد. آخوند روحانی در برابر خبرنگاران گفت: «ماشینی به سرعت به سمت دره می‌رفت، ما این ماشین را از دره بردیم به سمت جاده درست که این سرنگون نشود».

چرا روحانی این‌گونه آشکارا، کلمه ممنوعه «سرنگونی» را به زبان می‌آورد؟ لابد می‌خواهد به باند رقیب و دلواپسان یادآوری کند که رژیم داشت سرنگون می‌شد و ما با رفتن پای میز مذاکرات نجاتش دادیم. اما به‌نظر می‌رسد که موضوع بیش از یک یادآوری باشد. به‌نظر می‌رسد هدفش دادن یک هشدار است. می‌خواهد بگوید اگر الآن هم در مذاکرات جاری پای زهر خوران نیایید، نفسمان که اکنون در تنگنای بحرانها و تحریمها به شمارش افتاده به‌زودی بند می‌آید و سرنگونی حتمی است.

اکنون جای سؤال است که این همزمانی نشان از چه دارد؟ چگونه پیامی واحد، در یک زمان، از دو سو، یکی از پاریس توسط دشمنان نظام ولایت و دیگری در تهران از زبان رئیس‌جمهور همین نظام که مأموریت خود را نجات رژیم از سرنگونی می‌داند، شنیده می‌شود و رسانه‌های رژیم نیز به سرعت دریافت آن را اعلام می‌کنند؟ جواب این است: این همزمانی و تطابق نشانه جدیت، واقعیت و قدرتمندی این پیام است. چرا که به قول ویکتور هوگو، هیچ چیز در جهان قدرتمندتر از پدیده‌یی نیست که زمان تحقق آن رسیده باشد!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر