به گزارش تلویزیون العربیه، بعد از آنکه سازمان ملل متحد با لیست 41 نفره حوثی ها موافقت نکرد، هواپیمای این سازمان عصر روز شنبه 13 ژوئن، خاک یمن را بدون هیچ نماینده ای از شبه نظامیان حوثی و متحدان آنها ترک کرد. 

به گزارش منابع رسمی قرار است کنفرانس ژنو روز دوشنبه با حضور نمایندگانی از حوثی ها و علی صالح مخلوع برگزار شود. 

بنابر گزارش منابع سازمان ملل متحد، بعد از حل موضوع لیست مشارکت، هواپیمای روز یکشنبه 14 ژوئن از یمن به سوی ژنو در پرواز است که حامل 4 نماینده از گروه عبدالملک حوثی و 3 نماینده از صالح مخلوع است. 

بر اساس گزارشهای رسیده هواپیمایی که روز شنبه صنعا را بدون هیچ نماینده ای از حوثی ها و گروه صالح ترک کرد، بخاطر اختلافی بود که بین سازمان ملل متحد و کودتاچیان حوثی و صالح برسر لیست نمایندگان آنها، و به ویژه بر سر تعدادی از مستشاران غیریمنی در میان آنها بوجود آمده بود. 

این منابع تاکید کردند که سازمان ملل متحد از پذیرش و صدور کارت پرواز برای افراد لیست 41 نفره خودداری کردند، زیرا برای اساس قرار قبلی طرفین درگیر در یمن هر یک فقط می توانند 7 نماینده برای شرکت در کنفرانس ژنو معرفی کنند. 

منابع مطلع فاش کردند که در میان لیست 41 نفره پیشنهادی شبه نظامیان حوثی تعدادی مشاور غیریمنی و از جمله تعدادی از عوامل سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان دیده می شدند.