زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۳۹۵ تیر ۲۷, یکشنبه

فرانسه در وحشت، جولان تروریست های صادراتی در اروپا



خبرگزاری رویتر روز جمعه 25 تیر 95 گزارش داد: «یک تروریست مسلح در اواخر روز پنجشنبه، زمانی که یک کامیون سنگین را با سرعت زیاد به میان جمعیتی برد، که مشغول تماشای آتش بازی در شهرساحلی نیس فرانسه بودند، 80 نفر را کشت و دهها نفر را مجروح کرد،.
فراسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه درسخنرانی سپیده دم خود برای مردم، از ارتش و نیروهای ذخیره پلیس خواست که برای کمک بشتابند. بعد از آماده باشی که از 8 ماه پیش، شروع شده بود. وضعیت آماده باش در فرانسه تمدید شد.… بازرسان ضد تروریست بدنبال تعیین هویت راننده هستند. مقام های دولت محلی گفتند قبل از این که پلیس او را مورد اصابت قراردهد، وی آتش باز کرده بود. مقام ها گفتند تسلیحات و نارنجک درداخل کامیون ۲۵ تنی پیدا شده است».
باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای حمله در شهر نیس را محکوم کرد و گفت این حمله به نظر یک حمله دلهره‌آور تروریستی است.اوباما همچنین گفت به تیم امنیتی خود دستور داده است به فرانسه در تحقیقات درباره این حمله کمک کنند.
سازمان ملل حمله تروریستی در شهر نیس فرانسه را محکوم کرد.
منبعی نزدیک به پرونده تحقیق درباره حمله تروریستی شامگاه پنجشنبه در شهر نیس فرانسه، از شناسایی هویت عامل این حمله خبر داد و اعلام کرد این فرد یک فرانسوی تونسی تبار 31 ساله بود.
شبکه تلویزیونی بی بی سی در خبری فوری و زیر نویس اعلام کرد اوراق هویت یک فرانسوی تونسی تبار در حمله تروریستی در نیس پیدا شده است.
یک مقام محلی در شهر نیس فرانسه گفت کامیونی که در حمله تروریستی در این شهر شرکت داشت پر از اسلحه و نارنجک بوده است.
فرد حمله کننده در شهر نیس فرانسه مسیری حدود دو کیلومتر را رانندگی کرده و در این مسیر تلاش کرده افراد بیشتری را زیر بگیرد. وی افراد حاضر در یک کنسرت ساحلی را هدف حمله قرار داد.
سرعت کامیون60 تا 70 کیلومتر در ساعت گزارش شده است و حرکت زیگزاگی رانندگی موجب شده  آمار تلفات افزایش یابد.
این کامیون در زمانی به جمعیت حمله کرده که مردم در حال تماشای آتش بازی به مناسبت روز باستیل آمده بودند.
همزمان، پلیس با یک نفر مظنون به انجام حمله تروریستی در نزدیکی محل حمله کامیون که در یک رستوران پناه گرفته بود، درگیر و فرد مظنون کشته شده است.
رسانه های خبری می گویند، راننده موفق نشده که خودرو را منفجر کند.
سباستین هامبرت، مقام محلی در نیس گفت علت آمار بالای کشته‌ها و مجروح‌ها این است که این کامیون در مسافتی طولانی مردم را زیر گرفت


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر