زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ شهریور ۱۱, شنبه

جاودانگی و درگذشت مادر مجاهد اکرم شاطریان (مادر صالحیار)

 جاودانگی و درگذشت مادر مجاهد اکرم شاطریان (مادر صالحیار)

مادر مجاهد اکرم شاطریان (مادر صالحیار)
مادر مجاهد اکرم شاطریان (مادر صالحیار)
  • جاودانگی و درگذشت مادر مجاهد اکرم شاطریان (مادر صالحیار) در آلبانی در اثر عارضه ریوی پس از ۴۴سال رزم و مجاهدت
  • مادر صالحیار متولد ۱۳۱۷ در تهران، مادر شهیدان قهرمان مجاهد خلق، زیبنده صالحیار و محمدرضا صالحیار، در جریان انقلاب ضدسلطنتی به هواداری از مجاهدین پرداخت و ۴۴سال با تمام توان به مبارزه و مجاهدت در برابر آخوندهای ضدبشر برخاست و تمام زندگی و دارایی خود را با فرزندانش وقف آزادی خلق و میهن کرد.
  • مادر مجاهد صالحیار، سال۶۶ برای پیوستن به سازمان مجاهدین از ایران خارج شد اما بلادرنگ برای انجام چندین مأموریت به داخل کشور بازگشت و سپس به اشرف اعزام شد و به صفوف رزمندگان ارتش آزادی پیوست.
  • مجاهد خلق محمدرضا صالحیار در عملیات چلچراغ به‌شهادت رسید و قهرمان دیگر زیبنده صالحیار در عملیات کبیر فروغ در یک رزم بی‌امان با پاسداران و مزدوران دشمن شهید و جاودانه شد.

 

  • مادر صالحیار طی سالهایی که در هلند و دیگر کشورهای اروپایی به‌سر برد در اکثر فعالیت‌های هواداران مجاهدین به‌ویژه در دفاع از حقوق مجاهدین اشرفی جلودار بود و به‌رغم بیماری و مشکلات جسمی از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.
  • مادر صالحیار در آذر ۱۳۹۷ با اصرار فوق‌العاده به اشرف۳ رفت، به‌عنوان یک مجاهد خلق سوگند خورد و تا پایان عمر در همانجا با فرزندان مجاهدش به‌سر برد.

خانم مریم رجوی درگذشت این مادر بزرگوار مجاهد را که الگوی یک زن و مادر ایرانی است، به بستگان و بازماندگانش به‌ویژه فرزندان مجاهدش در اشرف۳ تسلیت گفت و تأکید کرد که پایداری و صدق و اخلاص و رزم بی‌امان مادر صالحیار در برابر ارتجاع زن ستیز و ضدبشری نمونهٔ افتخارآمیز دیگری در نبرد دوران‌ساز زن ایرانی با فاشیسم دینی است.

خانم رجوی افزود پاکبازی و مجاهدت او و خون فرزندان رشیدش این رژیم ضدبشری را ریشه‌کن می‌کند و آزادی و استقلال ایران را به ارمغان خواهد آورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر