زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۲ شهریور ۱۲, یکشنبه

انتقال سعید ماسوری و هشت زندانی سیاسی دیگر با ضرب و شتم، دستبند و پابند در یورش وحشیانه گارد زندان

انتقال سعید ماسوری و هشت زندانی سیاسی دیگر با ضرب و شتم، دستبند و پابند در یورش وحشیانه گارد زندان

گارد زندان اوین با حمله وحشیانه به بند هشت زندان اوین، زندانی سیاسی سعید ماسوری و ۸ زندانی دیگر را دستبند و پابند زده و به محل نامعلوم منتقل کرد.

به گزارش کانون حقوق بشر ایران، روز یکشنبه ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۲، گارد زندان اوین ساعت ۹ صبح با حمله وحشیانه به بند هشت زندان اوین، زندانیان سیاسی سعید ماسوری، افشین بایمانی، حمزه سواری، حسین گچلو، مسعودرضا ابراهیمی نژاد، لقمان امین پور، سامان یاسین (صیدی)، محمد شافعی و مطلب احمدیان را با ضرب و شتم و خشونت دستبند و پابند زده و از بند خارج کرد.

به گزارش منبع مطلع، «این یورش وحشیانه به دستور فرزادی رئیس زندان اوین انجام شده است. به زندانیان سیاسی اجازه جمع آوری وسایل داده نشده و در این ضرب و شتم نیمی از وسایل ایشان تخریب و غارت شده است.»

به گزارش همین منبع، هدف مسئولان زندان از این اعمال مشخص نیست. اما با نزدیک شدن به سالگرد قیام سراسری ۱۴۰۱، قصد سرکوب زندانیان را دارند.

سعید ماسوری، افشین بایمانی و مطلب احمدیان از قدیمی ترین زندانیان سیاسی ایران هستند که بین ۱۲تا ۲۲ سال است که در زندان های ایران محبوس بوده اند. زندانی سیاسی سعید ماسوری طی ۲۲ سال زندان حتی یک روز مرخصی نداشته است.

۹ زندانی سیاسی که مورد یورش و حمله وحشیانه گارد زندان قرار گرفته اند، روز چهارشنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۲، در راستای سیاست قوه قضاییه برای تخلیه زندان گوهردشت به زندان اوین منتقل شدند. این زندانیان که ۴ تن از آنان بیش از ۱۲ سال است که در زندان های مختلف تحت فشار و شکنجه قرار گرفته اند، با وضعیت جسمی نامطلوب و در سخت ترین شرایط قرار داشته و حال در این وضعیت به محل نامعلوم منتقل شدند.

زندانی سیاسی افشین بایمانی– تاریخ بازداشت: ۱۵ شهریور ۱۳۷۹- میزان محکومیت: حبس ابد – اتهام: محاربه از طریق هواداری از سازمان مجاهدین – وی بیش از ۲۲ سال است که در زندان بسر می برد.

زندانی سیاسی سعید ماسوری – تاریخ بازداشت: ۱۹ دی ۱۳۷۹- میزان محکومیت: حکم ابد- اتهام: محاربه از طریق عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران- وی ۲۲ سال است که در زندان بسر می برد.

زندانی سیاسی حمزه سواری– تاریخ بازداشت: ۱۱ شهریور ۱۳۸۴ – میزان محکومیت: ابد – اتهام: محاربه از طریق هواداری از الاهوازیه – وی در ۱۶ سالگی بازداشت و هم اکنون ۱۷ سال است که در زندان به سر می برد.

زندانی سیاسی مطلب احمدیان– تاریخ بازداشت: ۱۳ مهر ۱۳۸۹- میزان محکومیت: ۳۲ سال – اتهام: محاربه از طریق عضویت در کومله- وی هم اکنون مدت ۱۲ سال است که در زندان به سر می برد. او به دلیل شکنجه های دوران بازجویی و دوره زندان نیمه فلج و با بیماریهای زیادی مواجه است. او هم اکنون وضعیت جسمی وخیمی داشته و وزن او به ۳۵ کیلو رسیده است.

زندانی سیاسی لقمان امین پور– تاریخ آخرین بازداشت: ۱۳ خردادماه ۹۹- میزان محکومیت: ۱۰ سال – اتهام: تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه نظام و عضویت در مجاهدین خلق – لقمان امین پور پس آتش سوزی و ضرب و شتم وحشیانه زندان اوین به بند ۲۴۱ اوین منتقل و تحت بازجویی قرار گرفت. پس از دو و نیم ماه نگهداری در سلول انفرادی و شکنجه، در دی ماه ۱۴۰۱، به زندان گوهردشت (رجایی شهر) منتقل و پرونده ای برای او گشوده شد.

 زندانی سیاسی سامان یاسین (صیدی) از بازداشت شدگان تظاهرات سراسری ۱۴۰۱- تاریخ بازداشت: ۱۰ مهر ۱۴۰۱- اتهام: «محاربه از طریق کشیدن کلت کمری و شلیک ۳ تیر» و «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» – سامان یاسین با وجود گذشت بیش از ۱۰ ماه از بازداشت همچنان در بلاتکلیفی قرار دارد.

محمد شافعی یکی دیگر از زندانیان سیاسی منتقل شده از زندان گوهردشت، به اتهام افساد فی الارض به ۱۵ سال زندان محکوم شده است.

لازم به ذکر است که در فروردین ماه ۱۴۰۲، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه دستور تعطیلی زندان و انتقال زندانیان گوهردشت به زندان های دیگر را داد.این جابجایی و انتقال به بهانه قرار گرفتن زندان گوهردشت در شهر کرج انجام گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر