زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

زن مقاومت آزادی پیشتازان راه رهائی خلق ومیهن

۱۴۰۳ اردیبهشت ۲۱, جمعه

چقدر طول می‌کشد تا هکرها رمز عبور شما را پیدا کنند؟

 چقدر طول می‌کشد تا هکرها رمز عبور شما را پیدا کنند؟

کشف رمز از چند ثانیه تا چند سال 

برای پیدا کردن رمز عبور دارای هشت کاراکتر ساده که فقط از اعداد تشکیل شده است، تنها 37 ثانیه با استفاده از روش تهاجمی لازم است

شرکت امنیت سایبری «آی‌تی هایو سیستمز» در گزارش اخیر خود که هر ساله به‌روز می‌شود، مدت زمانی که طول می‌کشد تا هکرها رمز عبور شما در سال 2024 را پیدا کنند را تخمین زده است.

برای پیدا کردن رمز عبور دارای هشت کاراکتر ساده که فقط از اعداد تشکیل شده است، تنها 37 ثانیه با استفاده از روش تهاجمی لازم است، که روشی است که تمام ترکیبات ممکن را از طریق آزمایش و خطا امتحان می‌کند. اگر تعداد کاراکترها دو برابر شود، هکرها برای پیدا کردن رمز عبورتان 119 سال وقت لازم دارند.

کارشناسان می‌گویند رمزهای عبور طولانی‌تر، حتی اگر ساده‌تر باشند، باز هم قوی‌ترند. یک رمز عبور با هشت کاراکتر ترکیبی از اعداد و نمادها و حروف بزرگ و کوچک هفت سال وقت برای کشف نیاز دارد. این زمان کمتری است نسبت به آنچه برای شکستن رمز عبور 16 کاراکتری فقط عددی مورد نیاز است.

حتی اگر رمز عبور شما ضعیف باشد، وبسایت‌ها معمولاً از ویژگی‌های امنیتی خاصی برای جلوگیری از هک شدن حساب‌تان با استفاده از روش تهاجمی بهره می‌برند. مثلا آنها می‌توانند تعداد دفعات وارد کردن رمز عبور را محدود کنند. پورتال‌هایی که به اطلاعات حساس منتهی می‌شوند نیز اغلب از یک لایه امنیتی اضافی مانند تأیید هویت دوعاملی برای جلوگیری از کلاهبرداری استفاده می‌کنند.

در جایی که پیشتر تغییر مکرر رمز عبور به عنوان بهترین راه جلوگیری از هک شدن حساب توصیه شده بود، امروزه کارشناسان بر ساختن رمزهای عبور قوی و منحصر به فرد تأکید می‌کنند که کاربر برای مدتی طولانی از آنها استفاده می‌کند، مگر اینکه آن رمزها توسط دیگران کشف شوند.

به گفته آی‌تی هایو سیستمز، این رویکرد جدید مؤثرتر از تغییر رمز مکرر است، چرا که از استفاده مجدد از رمزهای قدیمی یا ساختن گذرواژه‌های ضعیف‌تر در اثر تکرار جلوگیری می‌کند.العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر