آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران مبارک باد

آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران  مبارک باد

۱۴۰۳ مرداد ۲۷, شنبه

عوامل جدید تأثیرگذار بر انتخابات آمریکا؛ ایلان ماسک، هوش مصنوعی و سایه ایران

 عوامل جدید تأثیرگذار بر انتخابات آمریکا؛ ایلان ماسک، هوش مصنوعی و سایه ایران


انتخابات آمریکا وعوامل تاثیر گذار

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سال جاری با دوره‌های گذشته متفاوت است. این بار، علاوه بر موضوعات معمول و بحث‌برانگیزی که همواره در مبارزات انتخاباتی نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات مطرح می‌شود، عوامل جدیدی نیز وارد عرصه شده‌اند؛ عواملی مانند هوش مصنوعی و تأثیر گسترده شبکه‌های اجتماعی که نقش پررنگی در این انتخابات ایفا می‌کنند.

ایلان ماسک

یکی از چهره‌های برجسته‌ای که به تازگی وارد صحنه انتخابات آمریکا شده، ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی ایکس (که پیشتر با نام توییتر شناخته می‌شد)، است. ماسک که دیدگاه‌های راست‌گرایانه جمهوری‌خواهان را تبلیغ می‌کند، به گفته بسیاری از ناظران، با دستور کار جمهوری‌خواهان همسو شده و به طور علنی از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه، حمایت کرده است.

ماسک در شبکه اجتماعی ایکس، که میلیون‌ها نفر او را دنبال می‌کنند، به تبلیغ برنامه‌ها و ایده‌های ترامپ، از جمله سیاست‌های مهاجرتی سختگیرانه و بستن مرز با مکزیک، پرداخته است. این ایده‌ها که گاهی به عنوان افراطی تلقی می‌شوند، اکنون در رسانه اجتماعی بزرگ ماسک، به گستره وسیع‌تری از مخاطبان رسیده‌اند.

هوش مصنوعی

در کنار نقش ماسک، هوش مصنوعی نیز به عنوان یکی از خطرناک‌ترین عوامل تأثیرگذار بر انتخابات آمریکا شناخته شده است. گروه‌های هکر می‌توانند از این فناوری برای تأثیرگذاری بر رأی‌دهندگان از طریق انتشار اخبار و تصاویر جعلی یا ترویج ایده‌های خود استفاده کنند. روز گذشته، شرکت اوپن‌ای‌آی (OpenAI) اعلام کرد که حساب‌های یک گروه ایرانی به نام «طوفان-2035» را که از چت‌بات «جی‌پی‌تی» (GPT) برای تولید محتوای تأثیرگذار بر انتخابات آمریکا استفاده می‌کرد، مسدود کرده است.

این گروه از چت‌بات جی‌پی‌تی برای تولید محتوا درباره موضوعاتی مانند تحلیل نامزدهای هر دو جناح انتخابات آمریکا، جنگ غزه و مشارکت اسرائیل در المپیک استفاده کرده و این محتوا را در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌ها منتشر می‌کرد. هرچند به نظر می‌رسد این تلاش‌ها تاکنون نتوانسته‌اند تأثیر چشمگیری بر رأی‌دهندگان داشته باشند، اما احتمال تکرار این اقدامات همچنان وجود دارد، به ویژه با توجه به اینکه چندین ماه تا انتخابات پنج نوامبر باقی مانده است. همچنین، پیش از این، بخش تحلیل تهدیدات گوگل از چندین تلاش ناموفق گروه «ای‌پی‌تی‌42» (APT42) برای هک کردن حساب‌های شخصی افراد مرتبط با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، و معاون او کامالا هریس، و همچنین دونالد ترامپ، خبر داده بود. این تلاش‌ها همچنان تحت نظارت قرار دارند.

در این میان، بسیاری از کشورهای غربی نسبت به سرعت توسعه هوش مصنوعی و تأثیر آن بر انتخابات در سراسر جهان هشدار داده‌اند. تحلیلگران بر این باورند که در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در ترویج ایده‌های نامزدها به ویژه در میان جوانان ایفا می‌کنند، اما در عین حال هشدار می‌دهند که این شبکه‌ها به یک تیغ دولبه تبدیل شده‌اند.العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر