آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران مبارک باد

آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران  مبارک باد

۱۴۰۳ مرداد ۲۷, شنبه

هشدار فرانسه و بریتانیا:ایران و گروه‌های نیابتی آن از تهدیدات خود در منطقه دست بکشند

  هشدار فرانسه و بریتانیا:ایران و گروه‌های نیابتی آن از تهدیدات خود در منطقه دست بکشند


بیانیه مشترک فرانسه وبریتانیاوهشدار به ایران

بیانیه مشترک بریتانیا و فرانسه: خاورمیانه بیش از هر زمانی در آستانه جنگ قرار گرفته است

در حالی که ابهام بر مذاکرات دو روز گذشته دوحه در مورد آتش‌بس غزه همچنان حاکم است و واشینگتن می‌کوشد تا اواخر هفته آینده در قاهره، توافق جدیدی درباره غزه حاصل شود، دو کشور فرانسه و بریتانیا در بیانیه‌ای مشترکی نسبت به ادامه تهدیدات و تنش‌آفرینی‌های ایران و گروه‌های نیابتی آن در منطقه، هشدار دادند.

خطر قریب‌الوقوع جنگ

بریتانیا و فرانسه در این بیانیه‌ مشترک در اشاره به تشدید تنش‌ها در پی تهدیدات ایران و ادامه تبادل‌آتش‌ در جنوب لبنان، با هشدار این‌که خاورمیانه بیش از هر زمانی در آستانه جنگ است بر لزوم توقف تهدیدات ایران و گروه‌های شبه‌نظامی آن در منطقه تاکید کردند.

این دو کشور در بیانیه‌ای که شنبه 27 مرداد منتشر شد، ضمن تاکید بر حمایت از تلاش‌ها برای پیشبرد آتش‌بس غزه، تهران و نیابتی‌های آن را به انصراف از تهدید ترغیب کردند و بر حمایت از تلاش‌ها برای رسیدن به توافق تبادل گروگان‌های اسرائیلی و اسرای فلسطینی و برقراری آرامش در غزه تاکید کردند.

پاریس و لندن همچنین معتقدند که تنها راه‌حل دو کشوری می‌تواند صلح عادلانه را برای اسرائیل و فلسطینیان به ارمغان آورد.

این دو کشور اروپایی بر مصلحت همه طرف‌ها در برقراری ثبات در کل منطقه و لزوم عمل به وظایف مشخص همه طرف‌ها در راستای حمایت از پایان تنش‌های کنونی و تضمین صلح دائمی به نفع اسرائیلی‌ها، فلسطینیان و کل منطقه تاکید کردند.

بریتانیا و فرانسه در این بیانیه همچنین بر لزوم فشار آوردن به تمامی طرف‌ها برای متوقف کردن تنش‌های کنونی و حمایت از تلاش‌ها برای آتش‌بس و توافق بر سر آزادی گروگان‌های در بند حماس تحت رهبری ایالات متحده، مصر و قطر تأکید کردند.

در این بیانیه مشترک همچنین تاکید شده است که اوضاع جاری دیگر از دست دادن فرصت‌های موجود برای پایان دادن به جنگ اسرائیل که به مدت 10 ماه علیه باریکه تحت محاصره غزه ادامه دارد را برنمی‌تابد.

این بیانیه مشترک در حالی منتشر شد که مقامات آمریکایی فاش کردند جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در تلاش است تا پایان هفته آینده توافقی درباره غزه در قاهره به دست آید و در این راستا همچنین تلاش می‌کند تا ایران و حزب‌الله را از حمله به اسرائیل منصرف کند، حمله‌ای که می‌تواند این تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

وب‌سایت «آکسیوس» شنبه به نقل از یک مقام آگاه گزارش داد که توافقنامه تبادل اسرا و آتش‌بس در نوار غزه آماده اجرا شده است.

این وب‌سایت با اشاره به اینکه پیشنهاد جدید ارائه شده در مذاکرات دوحه اکنون بهترین پیشنهاد است، افزود که این پیشنهاد آزادی گروگان‌ها و کاهش درد و رنج در غزه را تضمین می‌کند. العربیه فارسی

جهت مطالعه بیشتر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر