آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران مبارک باد

آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران  مبارک باد

۱۴۰۳ شهریور ۹, جمعه

آلمان مدیر مرکز اسلامی هامبورگ را برای همیشه از این کشور اخراج کرد

 آلمان مدیر مرکز اسلامی هامبورگ را برای همیشه از این کشور اخراج کرد


محمد هادی مفتح رئیس مسجد هامبورگ برای همیشه از آلمان اخراج شد

دولت آلمان دو هفته به محمدهادی مفتح، مدیر مرکز اسلامی هامبورگ، فرصت داد که خاک این کشور را برای همیشه ترک کند. به این ترتیب معاون و نمایندۀ مستقیم علی خامنه‌ای در مرکز اسلامی هامبورگ تا یازدهم سپتامبر فرصت دارد از آلمان خارج شود.

در غیر این صورت نامبرده با هزینۀ خود به مقصد ایران اخراج خواهد شد و در صورت بازگشت به آلمان و اقامت در این کشور به سه سال زندان محکوم خواهد شد.

دستور اخراج مدیر مرکز اسلامی هامبورگ به فاصلۀ پنج هفته پس از بسته شدن این مرکز به عنوان کانون دفاع از تروریسم و افراطگرایی اسلامی صادر شد. به گفتۀ دفتر حفاظت قانون اساسی آلمان، محمدهادی مفتح تا همین اواخر معاون علی خامنه‌ای، رهبر حکومت مذهبی ایران، در آلمان بوده است. دو سال پیش نیز مدیر پیشین مرکز اسلامی هامبورگ، سید موسوی‌فر، به دلیل پیوندهایش با حزب‌الله لبنان از آلمان اخراج شد و تلاش های او برای جلوگیری از اجرای این تصمیم بی اثر ماندند.

در اواخر ژوئیه گذشته، وزارت کشور آلمان مرکز اسلامی هامبورگ را کانون تبلیغات رژیم ایران در اروپا و در حمایت از تروریسم معرفی کرد و به همین خاطر دستور توقف فعالیت‌های آن را صادر نمود. در واکنش نیز حکومت ایران پس از احضار سفیر آلمان دو مرکز وابسته به سفارتخانۀ این کشور در تهران از جمله انستیتو گوته را تعطیل کرد.ار اف ای 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر