آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران مبارک باد

آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران  مبارک باد

۱۴۰۳ شهریور ۳, شنبه

«متا» حساب‌ هکرهای ایرانی در پیام‌رسان «واتس‌آپ» را مسدود کرد

«متا» حساب‌ هکرهای ایرانی در پیام‌رسان «واتس‌آپ» را مسدود کرد




این حساب‌ها برای نفوذ به حساب‌های سیاست‌مداران آمریکایی تلاش کرده بودند

شرکت آمریکایی «متا»، جمعه دوم شهریور، اعلام کرد شماری از حساب‌های کاربری در پیام‌رسان «واتس‌اپ» که مرتبط به یک گروه هکری ایرانی هستند، را مسدود کرده است.

به گفته متا، مهاجمان سیاست‌مداران نزدیک به جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین را هدف قرار داده و از پیام‌رسان واتس‌آپ برای برقراری ارتباط و نزدیک‌تر کردن افراد در کشورهای مختلف، از جمله ایالات متحده، اسرائیل، فلسطین، ایران و بریتانیا استفاده کرده‌اند.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به نظر می‌رسد که تلاش‌ این حساب‌ها بیشتر بر مقامات سیاسی یا دیپلماتیک و همچنین شخصیت‌های عمومی، از جمله افراد مرتبط با دولت‌های جو بایدن و دونالد ترامپ متمرکز بوده است.»

بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفت، فعالیت این حساب‌های مسدودشده به گروه هکری ایرانی «ای.پی.تی 42» مرتبط است.

این گروه پیشتر با استفاده از تکنیک‌های ساده از جمله «فیشینگ» کمپین‌های انتخاباتی در ایالات متحده را هدف قرار داده بود.

طبق تحقیاتق پیشین متا، این گروه همچنین تلاش‌هایی برای هدف قرار دادن مدافعان حقوق بشر در ایران، اسرائیل، سیاست‌مدارانی در ایالات متحده، محققان و روزنامه‌نگاران متخصص در امور ایران در سراسر جهان کرده بود.

از جمله تکنیک‌های به کار گرفته شده، این بود که هکرها وانمود می‌کردند که کارمندان پشتیبانی فنی شرکت‌های «یاهو»، «گوگل» و «مایکروسافت» هستند.

شرکت متا اعلام کرد که این موضوع را از طریق هشدارهایی که توسط برخی از افراد هدف قرار گرفته شده ارسال شده بود، متوجه شده است و تأکید کرد که هیچ‌کدام از تلاش‌های هک موفق نبوده‌اند.

این اولین بار نیست که ایران به تلاش برای نفوذ به حساب‌های سیاستمداران آمریکایی در جریان مبارزات انتخاباتی متهم می‌شود.

در 10 اوت، کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه، مدعی شد که هدف حمله سایبری قرار گرفته و با اشاره به «منابع خارجی»، یک کشور خاورمیانه‌ای را متهم کرد.

رسانه تخصصی «پولیتیکو» پیش از این گزارش داده بود که ایمیل‌هایی حاوی اطلاعاتی درباره مبارزات انتخاباتی نامزد جمهوری‌خواه را از منبعی دریافت کرده که از افشای هویت خود خودداری کرده است. مقامات آمریکایی تأکید کرده‌اند که این منبع با ایران مرتبط است.العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر