آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران مبارک باد

آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران  مبارک باد

۱۴۰۳ شهریور ۱, پنجشنبه

پس از کشته شدن فرمانده نظامی فتح در لبنان، پکن از شهروندان خود خواست «هرچه سریع‌تر» این کشور را ترک کنند

 پس از کشته شدن فرمانده نظامی فتح در لبنان، پکن از شهروندان خود خواست «هرچه سریع‌تر» این کشور را ترک کنند

جنگچویان فلسطینی عضو «گردان‌های شهدای الاقصی»، شاخه نظامی فتح درحالی که تصویری از خلیل المقدح، فرمانده نظامی این گروه را که توسط اسرائیل کشته شد، در دست دارند، ۲۱ اوت ۲۰۲۴. AP - Mohammad Zaatari


این کار پیام آغاز جنگ تمام عیار را میدهد امیدواریم که درست نباشد (خجسته )

یک روز پس از حمله اسرائیل به جنوب لبنان که منجر به کشته شدن یکی از رهبران نظامی جنبش فلسطینی فتح شد، سفارت چین در بیروت روز پنجشنبه از شهروندان این کشور خواست تا لبنان را «هرچه سریعتر» ترک کنند. همزمان با بالا گرفتن تنش‌ها در منطقه، ناور هواپیمابر آبراهام لینکلن آمریکا به خاورمیانه رسید.

بر اساس بیانیه سفارت چین در لبنان، با توجه به اینکه «اخیراً وضعیت در مرز بین لبنان و اسرائیل متشنج بوده و شرایط امنیتی در لبنان جدی و پیچیده است»، پکن تصمیم گرفته تا «سطح خطر فعلی برای سفر به جنوب لبنان و نبطیه را قرمز (فوق العاده پرخطر) و در سایر مناطق (کشور) نارنجی (پرخطر)» اعلام کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، در این بیانیه مطبوعاتی به شهروندان چینی که در حال حاضر در لبنان هستند توصیه شده تا «از فرصت استفاده کنند و حالا که پروازهای تجاری همچنان برقرار است، به چین بازگردند یا این کشور [لبنان] را در اسرع وقت ترک کنند».

به دنبال کشته شدن یک فرمانده نظامی ارشد حزب‌الله در اواخر ژوئیه و ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران که جمهوری اسلامی مسئولیت آن را متوجه اسرائیل دانست، ایران و متحد لبنانی خود وعده انتقام از تل‌آویو دادند. در پی افزایش تنش‌ها، بسیاری از کشورها در هفته‌های اخیر از شهروندان خود خواسته‌اند لبنان را ترک کنند.

همچنین بخوانیدفرانسه از شهروندان خود خواست لبنان را هر چه سریعتر ترک کنند

اما سفارت چین تاکنون تنها از شهروندان خود خواسته بود در صورت سفر به لبنان جانب احتیاط را رعایت کنند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، اسرائیل حملات خود به لبنان را تشدید کرده و روز چهارشنبه برای اولین بار از زمان آغاز جنگ غزه، یکی از رهبران نظامی جنبش فتح را در جنوب این کشور هدف قرار داد.

ارتش اسرائیل روز چهارشنبه با تایید هدف قرار دادن خودروی حامل خلیل المقدح، او و برادرش منیر مقدح را به همکاری با سپاه پاسداران ایران و «دست داشتن در سازماندهی حملات تروریستی» و «قاچاق سلاح» به کرانه باختری اشغالی متهم کرد.

یک فرمانده شاخه نظامی جنبش فتح در حمله اسرائیل  به جنوب لبنان کشته شد

در مقابل، جنبش فتح محمود عباس اسرائیل را متهم کرد که قصد دارد با «ترور» خلیل المقدح «منطقه را به آتش بکشد».

همزمان با تداوم و افزایش تنش‌ها در منطقه و در حالی که سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده به خاورمیانه بدون هیچ پیشرفتی در زمینه برقراری توافق آتش‌بس در غزه پایان یافت، ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن آمریکا وارد این منطقه شد.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام روز چهارشنبه خبر ورود این ناو هواپیمابر که مجهز به جنگنده‌های اف-۳۵ و اف-۱۸ است را در شبکه‌ اجتماعی ایکس تایید کرد. ار اف ای

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر