آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران مبارک باد

آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران  مبارک باد

۱۴۰۳ مرداد ۲۲, دوشنبه

اسرائیل: طرح‌هایی را برای پاسخ دادن به حملات احتمالی در هر مکانی تدارک می‌بینیم

 اسرائیل: طرح‌هایی را برای پاسخ دادن به حملات احتمالی در هر مکانی تدارک می‌بینیم

نیروهای ارتش اسرائیل حملات بازدارنده تدارک دیدند

تهدیدات ایران و شبه‌نظامیان آن به اقدامات تلافی‌جویانه علیه اسرائیل نگرانی‌ها درباره امنیت و ثبات منطقه را به طور فزاینده‌ای تشدید کرده است.

در پی افزایش گمانه‌زنی‌ها مبنی بر قریب‌الوقوع بودن حمله نظامی ایران و حزب‌الله به اسرائیل در تلافی ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در سفر او به تهران، و کشته شدن فؤاد شکر، فرمانده ارشد حزب‌الله در حومه جنوبی بیروت، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، درباره احتمال عملی شدن تهدید‌ها از سوی تهران و بیروت هشدار داد.

گالانت، دوشنبه 22 مرداد، ضمن اشاره به احتمال عملی شدن تهدیدهای ایران و حزب‌الله و دیگر گروه‌های نیابتی تهران در منطقه، تاکید کرد که اسرائیل در حال آماده‌سازی طرح‌هایی است تا در صورت لزوم در هر مکانی به تهدیدات پاسخ دهد.

گالانت در اشاره به «بازگرداندن گروگان‌ها» از بند حماس به عنوان یکی از اهداف تهاجم نظامی اسرائیل به نوار غزه افزود که «فشار نظامی شرایط را برای توافق تبادل اسرا مهیّا می‌کند.»

در همین راستا سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور سفرهای خارجی پرسنل خود را از روز دوشنبه متوقف کرده است.

این در حالی است که بنا به گزارش خبرگزاری «رویترز»، هیچ تغییری در دستورالعمل‌های ایمنی صادره از سوی ارتش برای پرسنل عادی آن صورت نگرفته است.

علی باقری‌کنی، سرپرست وزارت خارجه ایران روز یکشنبه 21 مرداد تاکید کرد که پاسخ به اسرائیل‌ «مشروع» است و قاطع خواهد بود.

ایران و حماس اسرائیل را به ترور هنیه در تهران، متهم می‌کنند و به همراه حزب‌الله لبنان وعده گرفتن انتقام آن را داده‌اند.

در ادامه تهدیدات ایران و گروه‌های شبه‌نظامی نیابتی آن علیه اسرائیل، نگرانی‌ها از تشدید تنش‌ها در منطقه در پس‌زمینه جنگ جاری در نوار غزه که وارد یازدهمین ماه خود شده است، به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر