آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران مبارک باد

آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران  مبارک باد

۱۴۰۳ مرداد ۲۲, دوشنبه

آکسیوس : اسرائیل آمریکا را از تدارکات نظامی و حملۀ قریب الوقوع ایران بااطلاع کرده است

 آکسیوس : اسرائیل آمریکا را از تدارکات نظامی و حملۀ قریب الوقوع ایران بااطلاع کرده است


نشست وزرای دفاع آمریکا و اسرائیل REUTERS - PHIL STEWART

سایت خبری "آکسیوس" به نقل از دو منبعی که هویت خود را اعلام نکرده‌اند نوشت : اسرائیل بعید نمی‌داند که جمهوری اسلامی ایران تا پیش از پنجشنبه پانزدهم اوت یعنی پیش از ازسرگیری مذاکرات آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌های اسرائیلی مستقیماً به اسرائیل حمله کند. با این حال، همین منبع افزوده است که به دلیل اختلافات درونی حکومت اسلامی ایران، وضعیت همچنان سیّال است.

با این حال، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، در یک گفتگوی تلفنی همتای آمریکایی خود لوید آستین را از تدارکات نظامی ایران و احتمال حملۀ قریب الوقوع این کشور به اسرائیل آگاه کرده است. در پاسخ، وزارت دفاع آمریکا فرمان استقرار زیردریایی موشک انداز "یو‌اس‌اس جورجیا" در آب های خاورمیانه را صادر کرده و از ناوگان آبراهام لینکلن نیز خواسته است که ورود خود را به آب‌های منطقه شتاب ببخشد. ناوگان "آبراهام لینکلن" حامل جنگنده‌های "اف٣٥" است.

تدابیر جدید پنتاگون همزمان است با ورود دوازده فروند جنگندۀ "اف ٢٢" آمریکا از آلاسکا به خاورمیانه. هدف آمریکا از این تدابیر بازداشتن ایران و متحدانش از حمله به اسرائیل، دفاع از این کشور در مقابل حملات احتمالی ایران و حفاظت از نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه اعلام شده است.   

پیشتر وزیر دفاع اسرائیل هشدار داده بود که اگر ایران و حزب‌الله لبنان به طرز بی سابقه‌ای اسرائیل را آماج حملات خود قرار دهند، اسرائیل نیز متقابلاً با وسایل و امکانات بی سابقه به آنها پاسخ خواهد داد. ار اف ای 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر