آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران مبارک باد

آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران  مبارک باد

۱۴۰۳ شهریور ۳, شنبه

فارس: طبق برآوردهای امنیتی علت سقوط بالگرد رئیسی، شرایط جوی نامساعد و وزن بالا بود

 فارس: طبق برآوردهای امنیتی علت سقوط بالگرد رئیسی، شرایط جوی نامساعد و وزن بالا بود

لاشه هلیکوپترساقط شده رئیسی 

خبرگزاری «فارس» نزدیک به سپاه پاسداران، به نقل از یک منبع آگاه امنیتی گزارش داد که پرونده سقوط بالگرد ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری پیشین ایران بصورت کامل در نهادهای نظارتی و امنیتی تکمیل شده و طبق برآوردهای نهایی «شرایط جوی نامساعد به علت تاخیر در پرواز» و «وزن بالای بالگرد تحت فشار هوا» به عنوان علل سقوط عنوان شده است.

بر اساس این گزارش روز چهارشنبه ۳۱ مرداد، این منبع آگاه امنیتی که نامش فاش نشده، گفته که «این بالگردها به جهت اینکه عمده سامانه هایشان از نوع مکانیکی بوده اساسا امکان خرابکاری از نوع جَمر و هک سامانه های الکترونیکی نیز منتفی است. از طرفی مبتنی بر روندهای امنیتی در مسیر رفت و برگشت لیدرهای پروازی مطابق پروتکل های از پیش تعیین شده تغییر کرده اند.»

این منبع امنیتی افزود: «حدود ۳۰ هزار نفر پس از این حادثه مورد آنالیز امنیتی و اطلاعاتی قرار گرفته اند و نتایج این بررسی ها نیز حاکی از عدم وجود عامل انسانی بوده و هیچ عامل مشکوکی شناسایی نشده است.»

گفتنی است در عملیات جستجوی بالگرد رئیسی، دولت ترکیه پهپاد آکینجی و یک بالگرد با قابلیت دید در شب را به کمک نیروهای امدادی ایران فرستاد که بنا بر اعلام خبرگزاری ترکیه در ساعات میانی شب، پهپاد آکینجی با استفاده از دوربین‌های حرارتی خود محل سقوط بالگرد را یافته و پس از پایان ماموریت در ایران به ترکیه بازگشت.

اما رئیس هلال احمر ایران با تکذیب این خبر گفت قبل از صبح روز 31 اردیبهشت، پهپاد سپاه پاسداران موقعیت بالگرد را اعلام کرد. این در حالی است که کولیوند در یک مصاحبه دیگر پس از این واقعه مدعی شده بود پهپاد هلال احمر لاشه بالگرد رئیسی را یافته بود.

خبرگزاری‌های رسمی ایران چند ساعت پس از ناپدید شدن بالگرد حامل رئیسی، وزیر خارجه و همراهان او، خبر ناپدید شدن «یکی از بالگردها»، سپس «فرود سخت» بالگرد رئیس‌جمهوری سابق و سرانجام خبر ناپدید شدن بالگرد رئیسی و آغاز عملیات جستجو را در حالی اعلام کردند که برخی فعالان رسانه‌ای بعدازظهر همان روز از مرگ رئیسی در سقوط بالگرد خبر داده بودند. العربیه فارسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر