آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران مبارک باد

آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران  مبارک باد

۱۴۰۳ شهریور ۳۱, شنبه

شش فرمانده ارشد حزب‌الله که از 8 اکتبر تاکنون ترور شدند را بشناسید

 شش فرمانده ارشد حزب‌الله که از 8 اکتبر تاکنون ترور شدند را بشناسید


شش تن از از فرماندهان حزب الله که کشته شدند 


یدیعوت احرونوت: اسرائیل از 8 اکتبر گذشته تاکنون، 496 عضو حزب‌الله را کشته است که شامل شماری از مقامات ارشد این گروه می‌شود

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» شنبه 31 شهریوراعلام کرد، شش مقام ارشد حزب‌الله که توسط اسرائیل ترور شده‌اند، عهده‌دار پست‌های کلیدی در این گروه بودند و حلقه پیوند مهمی در روابط با ایران به حساب می‌آمدند.

به اساس این گزارش، اسرائیل از 8 اکتبر گذشته تاکنون، 496 عضو حزب‌الله را کشته است که شامل شماری از مقامات ارشد می‌شود که چندین سال در پست‌های کلیدی این گروه خدمت کرده‌ و هر یک از آنها «حلقه مهمی در پیوند حزب‌الله با محور ایران در منطقه بودند.»

حزب‌الله جمعه از کشته شدن ابراهیم عقیل، از بنیانگذاران اینگروه و احمد محمود وهبی، فرمانده عملیات «یگان رضوان» از سال 2024 در حمله اسرائیل به حومه جنوبی بیروت خبر داد.

در جریان حمله هوایی اسرائیل در 30 ژوئیه گذشته نیز فواد شکر، رئیس ستاد حزب‌الله ترور شد.

همچنین محمد نعمه ناصر ملقب به «ابو نعمه» از رهبران ارشدحزب الله لبنان و فرمانده یگان «عزیز» هم در سوم ژوئیه سال جاری، طی یک حمله پهپادی در شهر صور ترور شد.

سامی طالب عبدالله، ملقب به «ابوطالب»، فرمانده یگان «النصر»حزب‌الله که مسئولیت بخش شرقی جنوب لبنان را بر عهده دارد،نیز در 12 ژوئن 2024 ترور شد.

اسرائیل طی حمله پهپادی در شهرک خربت سلم در جنوب لبناندر 8 ژانویه سال جاری، وسام الطویل یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله و از بنیانگذاران یگان‌های نخبه این گروه را ترور کردکه نقش محوری در فرماندهی عملیات نظامی در جنوب لبنان ایفامی‌کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر