آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران مبارک باد

آغاز شصتمین سال تاسیس سازمان مجاهدین خلق ایران  مبارک باد

۱۴۰۳ شهریور ۲۰, سه‌شنبه

سی و سومین هفته اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام»

 سی و سومین هفته اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام»

سه‌شنبه‌های نه به اعدام
سه‌شنبه‌های نه به اعدام

سی‌وسومین هفته کارزار "سه‌شنبه‌های نه به اعدام" امروز با اعتصاب غذای روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ توسط جمعی از زندانیان سیاسی در ۲۱ زندان کشور آغاز شد.

زندانهای شرکت‌کننده در این دور از کارزار عبارتند از اوین (بند زنان، بند۴و۶)، قزلحصار (واحد۳و۴)، مرکزی کرج، تهران بزرگ، خرم‌آباد، نظام شیراز، بم، اسدآباد اصفهان، مشهد، لاکان رشت (بند زنان و مردان)، قائم شهر، اردبیل، تبریز، ارومیه، خوی، نقده، سلماس، سقز، بانه، مریوان و کامیاران

زندانیان شرکت‌کننده در کارزار ضمن محکوم کردن احکام اعدام و دستگیریهای بی‌اساس در هفته‌های اخیر و هم‌چنین تهدید زندانیان کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام در زندان ارومیه توسط پیمان خانزاده رئیس زندان و نادر آذرنیا رئیس حفاظت زندان، بر تداوم کارزار تا نفی کامل اعدام تأکید کردند و مجدداً از تمامی زندانیان در زندانهای کشور خواستند به این کارزار بپیوندند.

در بیانیه زندانیان کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام آمده: طبق اخبار منتشره، در شهریورماه چند نفر زیر شکنجه در زندانها به‌قتل رسیده‌اند و دست‌کم در همین ماه ۲۹ نفر تاکنون اعدام شده‌اند.

بیانیه زندانیان اعتصابی افزوده است: این اقدامات سرکوبگرانه در گزارش اخیر آقای جاوید رحمان، تحت عنوان «جنایت سبعانه» ارزیابی شده است. گزارشی که راه را برای حسابرسی و محاکمه آمران و عاملان این جنایات هموار می‌کند.

زندانیان اعتصابی هم‌چنین تأکید کرده‌اند: ساختار فاسد و غیرقابل اصلاح حکومت قادر به پاسخگویی به خواستهای اقشار جامعه نیست. اعتراضات کارگران، بازنشستگان، پرستاران، معلمان، زنان و دانشجویان روزبه‌روز ادامه دارد و از شعارهای علیه اعدام، و کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

شرکت‌کنندگان در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به‌اعدام» در بیانیهٔ خودشان خواهان بازدید گزارشگر ویژه خانم مای ساتو از زندانهای ایران از جمله زندانیان سیاسی و زندانیان گمنام محکوم به اعدام هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر